پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۲

حق شناس، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین :

ساز وکار نظارت مرکز 137 بر پیمانکار تسریع شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بر نظارت مرکز 137 بر پیمانکار 137 مناطق تاکید کرد و رئیس کمیسیون مالی شورای شهر هم تقویت مرکز فوریت‌های اجرایی شهر را برای جلب رضایت شهروندان تاثیرگذار دانست.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های اجرایی شهر 137؛ محسن حق شناس، نایب رئیس شورای شهر در جلسه علنی شورا گفت: در ماه‌های اخیر برخی از مناطق، پیمانکار 137 نداشتند و در این راستا مقرر شده بود هر منطقه پیمانکار مجزا داشته باشد تا  بهتر  بتوان به مسائل شهری رسیدگی کرد؛ اما گزارش های اخیر نشان می‌دهد در مجموع یا پیمانکار وجود ندارد و اگر هم وجود دارد،  درخواست  به درستی رسیدگی نشده است.

او تصریح کرد: طبق آمار و اطلاعات دریافتی، مدت زمان پیگیری به درخواست های شهروندان  در  حوزه عمرانی 41 روز، یکی از نواحی منفصل شهری 22 روز و در یکی از نواحل متصل شهری 12 روز بوده در حالی که ماهیت این مرکز  رسیدگی سریع و فوری به درخواست‌های شهروندان است.

  نایب رئیس شورای اسلامی شهر تاکید کرد: ضرورت دارد مرکز 137  با مصوبه اخیر شورا در قراردادهای پیمانکاران  137 مناطق نظارت داشته باشند تا رسیدگی به مطالبات  و پیام های شهروندان در اسرع وقت و در هر ساعت از شبانه روز انجام شود.

طولانی شدن روند رسیدگی به مطالبات شهروندان قابل قبول نیست

ولی چگینی، رئیس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین هم در این جلسه گفت: طولانی شدن روند پیگیری مسائل و مطالبات شهروندان در مرکز 137 قابل قبول نیست و لازم است در این باره تدابیر ویژه اندیشیده شود.

او افزود:  زمان 20 تا 40 روز برای پاسخگویی به مشکلات مردم قابل قبول نیست، در نهایت باید مطالبات شهروندان در کمتر از  یک هفته رسیدگی شود. و بی توجهی به این موضوع هزینه های بسیاری را به دنبال دارد.

چگینی با اشاره به حضور هفتگی اعضای شورای شهر  در مرکز 137  برای پاسخگویی به تماس های شهروندان را نشان از اهمیت این مرکز برای شورای شهر عنوان کرد و گفت:  شورای شهر اعتقاد دارد سامانه 137  تنها پل ارتباطی شهروندان و مدیران است.

رئیس کمیسیون مالی و برنامه ریزی شورای شهر خاطرنشان کرد: تنها مرجع رسیدگی به مطالبات مردم سامانه 137 است و تقویت آن در جلب  رضایت شهروندان بسیار موثر است.

 

تصاویر مرتبط