سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۸/۰۵

تيموريان، نماينده تشکل مردمي رفتگران طبيعت قزوين:

محرم بهترين فرصت براي نهادينه سازي فرهنگ فعاليت‌هاي داوطلبانه است

تيموريان، نماينده تشکل مردمي رفتگران طبيعت قزوين گفت: محرم بهترين فرصت براي نهادينه سازي فرهنگ فعاليت‌هاي ترويجي و داوطلبانه است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ عليرضا تيموريان با تقدير از مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در اجراي طرح پيام آواران پاکي، افزود: فعاليت تشکل مردمي رفتگران طبيعت از شب هفتم محرم آغاز و تا شام غريبان ادامه داشت و به طور متوسط هرشب بيش  60 نفر در پاکسازي شهر با اين تشکل همکاري داشتند.

وي خاطرنشان کرد: تشکل مردمي رفتگران طبيعت با همکاري سازمان در مسير دسته هاي عزاداري مستقر شد و اقدام به توجيه مسئولان ايستگاه هاي صلواتي براي استفاده از ظروف يکبار مصرف گياهي و نريختن زباله در معابر و خيابان ها کردند.

تيموريان افزود: گروه پيام آوران پاکي،در تمام برنامه هاي پاکسازي داخل شهر با برخوردهاي مناسب و درک بالاي عزادارن حسيني مواجه شد، همکاري، حمايت و قدرداني شهروندان ، قوت و انگيزه ي بالايي در اعضا ايجاد کرد به طوري که هر شب شاهد افزايش تعداد شرکت کنندگان داوطلب اين برنامه بوديم.

وي تصريح کرد: علاوه بر اين، افراد زيادي از بين عزاداران تمايل به همکاري داشتند که با تحويل  کيسه زباله و دستکش از اين روح جمعي استقبال شد.

تيموريان اظهار کرد: حضور گرم مسئولين و مديران شهرداري و بخشداري قزوين در شب هشتم ماه محرم در برنامه ي پاکسازي باعث تاثير بيشتر اين اقدام فرهنگي-مذهبي شده و پشتوانه اي براي همکاري هاي بيشتر با اين ارگان هاي دولتي شد.

وي با تقدير از مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در برنامه محرم امسال، اظهار کرد: متاسفانه رسانه ها به ويژه صدا و سيما در پوشش برنامه هاي آموزشي و عملياتي کم لطفي مي کند، غافل از آنکه اين حرکت مردمي مي تواند زمينه را براي مشارکت و آگاهي ساير شهروندان فراهم کند.

تيموريان افزود: طرح فرهنگ سازي و پاکسازي شهر با عنوان پيام آوران پاکي در محرم فقط در چند شهر کشور برگزار شد، به طور قطع پوشش رسانه اي آن علاوه بر فرهنگ سازي،  جلوه خوبي براي شهر قزوين داشت.

وي خاطرنشان کرد: زماني که مردم متوجه مي شدند که اعضاي تشکل هاي زيست محيطي داوطلبانه اقدام به فرهنگ سازي و پاکسازي شهر کرده اند، با آنان همکاري و همراهي مي کردند و فرزندانشان را به نريختن زباله ترغيب مي کنند.

تيموريان ضمن دعوت از مسئولان و مديران ارشد استان براي حضور در برنامه هاي پاکسازي و آموزشي محرم، از آنان خواست به عنوان يک شهروند در اين برنامه ها حضور يابند تا شهروندان با الگو گرفتن از آن ها رفتارهاي خود را اصلاح کنند.

نماينده تشکل مردمي رفتگران طبيعت قزوين همچنين از مسئولان خواست فضاي مناسبي براي طرح ايده ها تشکل هاي زيست محيطي فراهم کنند و با آنان در اجراي برنامه هاي پاکسازي شهر همکاري و همراهي داشته باشند تا اعضاي تشکل هاي زيست محيطي با دلگرمي بيشتر در اين حوزه فعاليت نمايند.

 

 

تصاویر مرتبط