یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

لزوم طرح ریزی و اجرای کلان پروژه های فرهنگی در شهر قزوین

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون ضمن بررسی برنامه های مناسبتی ایام پیش رو بر لزوم طرح ریزی برای اجرای کلان پروژه های فرهنگی برای سال آتی در شهر قزوین تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور ولی چگینی،برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری و معاونین سازمان فرهنگی ورزشی و با هدف بررسی برنامه های مدیریت شهری در ایام و مناسبتهای پیش رو و طرح ریزی برای اجرای کلان پروژه های فرهنگی در بودجه سال آتی در مجموعه مردم شناسی قجر برگزار شد‌.
 
 
در ابتدای این جلسه،اللهیاری رییس این کمیسیون  ضمن محکوم نمودن اقدام تروریستی کرمان و تسلیت به خانواده های شهدای این حادثه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی همیشه شکست‌های خود را با کشتن زنان و کودکان پوشش می دهد اما دشمنان بدانند که ما ملت شهادت هستیم و با این گونه اتفاقات بزرگ شده ایم.
 
وی همچنین در ادامه سخنانش خواستار توجه سازمان فرهنگی در برنامه ریزی ها برای طرح ریزی کلان پروژه های فرهنگی شد و گفت: باید برای بودجه سال آتی چند کلان پروژه فرهنگی برنامه ریزی شود.
 
اللهیاری ادامه داد؛با توجه به اینکه در حال حاضر اغلب پروژه ها به سرانجام رسیده و وضعیت خوبی دارند ضرورت دارد تا برای سال آتی چندین پروژه درحوزه فرهنگی کلنگ زنی شوند.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه درفصل برنامه ریزی برای تدوین بودجه سال آینده شهرداری قزوین هستیم خاطر نشان کرد: باید بودجه سازمان فرهنگی ورزشی درسال آتی حدود پنج درصد کل بودجه شهرداری باشد ؛چراکه بودجه فرهنگی کلان شهرها حدود ده درصد از کل بودجه را شامل می شود و اگر نصف این رقم را هم درنظر می گرفتیم بایدبودجه فرهنگی شهرداری در سال جاری جدود 150 میلیارد تومان می شد که متاسفانه بسیار کمتراز این رقم بود.
 
وی همچنین برلزوم تولید مستند و سریال از تاریخ و طبیعت و فرهنگ شهرقزوین تاکید نمود و گفت: ضرورت دارد تا قراردادهای تولید سریال و مستند در سال 1402 نهایی شود و کار درسال آینده به مرحله اجرا برسد .
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مناسبتی درشهر گفت: لازم است تا براساس تقویم برنامه های ملی و مذهبی از قبل برنامه ریزی شوند و درموعد مقرر شاهد برنامه های متنوع در سطح شهر باشیم.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین همچنین از کار ساخت ورونمایی از تندیس سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که درمیدان سرداران قزوین نصب شد از سازمان زیباسازی قدردانی نمود .
 
وی دربخش دیگری از سخنانش بر لزوم استفاده از ظرفیت رادیو شهر تاکیدنمود و گفت: باید بتوانیم از این ظرفیت در شناساندن و معرفی قزوین و ارایه ظرفیتهای گردشگری به نحو مطلوبی استفاده نماییم .
 
 اللهیاری همچنین خواستار ارایه تقویم فعالیتهای کوتاه مدت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری  تا پایان فرودین ماه سال آتی  شد.
 
همچنین  چگینی عضو این کمیسیون نیز درسخنانی با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی ویترین شهر است خواستار تخصیص صد درصدی بودجه این سازمان شد و گفت: ضرورت دارد تا بودجه سازمان زیباسازی به طور کامل تخصیص یابد.
 
 درادامه این جلسه برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز به بیان اقدامات سازمان متبوع خویش پرداخت وگفت: جلسات هماهنگی برای برگزاری برنامه های مناسبتی پیش رو در سازمان برگزار می شود .
 
وی  در خصوص برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی در سال آتی و کلان پروژه های فرهنگی گفت: ایجادمرکز نمایشهای میدانی،پردیس سینمایی و آمفی تئاتر استفاده از زمین های خالی برای اجرای برنامه ها از جمله سبزه میدان مینودر از جمله موضوعاتی بوده است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است .
 
دراین جلسه منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نیز به تشریح برنامه های سازمان در اجرای برنامه های مناسبتی پرداخت و گفت:در حال حاضر مهم ترین مشکل تنش های مالی است که وجود دارد و اگر نتوانیم خریدهای مورد نیاز با مناسبتها را انجام دهیم وبدهی پیمانکاران را پرداخت کنیم به مشکل برمی خوریم .
 

وی همچنین با اشاره به کار ساخت تندیس شهدا ومفاخر گفت: این کار در مراحل پایانی قرار دارد که تعداد ی از تندیس ها در خیابان شهدا،تعدادی در  سبزه میدان و برخی از تندیس مفاخر نیز در پارک مشاهیر نصب خواهد شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط