یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد؛

لزوم رعایت عدالت در توزیع خدمات و امکانات شهری در قزوین

تصمیمات شورا در تصویب لوایح درآمدی و تعرفه عوارض وبهای خدمات باید به سمتی باشد که فشار مضاعفی به شهروندان وارد نشود و توزیع عادلانه امکانات و خدمات مدنظر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،ولی چگینی رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه فوق العاده صحن شورا که با دستور کار بررسی لوایج عوارض و بهای خدمات شهرداری برگزار شد ؛ پیرامون تعرفه خدمات آموزشی مراکز فرهنگسر و خانه های فرهنگ شهرداری اظهار کرد:اکثر افرادی که از خدمات فرهنگسرا و خانه های فرهنگی استفاده می کنند جزو اقشار ضعیف هستند و لذا شایسته نیست که در این بخش افزایش بی رویه تعرفه کلاسهای آموزشی را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: اگر تعرفه ها را افزایش دهیم متناسب با آن فردی که در مزایده برنده می شود برای تامین هزینه ها مجبور است فشار بیشتری به مردم وارد کند و درنهایت این شهروندان هستند که متضرر خواهند شد.
 
 چگینی با اشاره به اینکه این روش مغایر با سیاستهای کلی شورا و شهرداری در حوزه فرهنگی است خاطرنشان کرد: ما باید به سمتی حرکت نماییم که فشار بر قشر ضعیف جامعه کمتر شود چرا که هدف از خدمات صرفا رفاه حال شهروندان است ،ما عوارض و سایربهای خدمات را از شهروندان می گیریم وباید به نوعی آن را با خدمات مطلوب به شهروندان برگردانیم پس می طلبد که حتما توزیع عادلانه ای در ارایه خدمات داشته باشیم .
 
وی پیشنهاد داد تا دربرخی ردیفها که تعرفه کلاسهای آموزشی افزایش بی رویه ای دارد کاهش تعرفه ها صورت گیرد و در مجموعه تعرفه خدمات آموزشی در مراکز شهرداری بیش از ۴۶ درصد افزایش نیابد.
 
 رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهرقزوین همچننی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی بهای خدمات سازمان آرامستان و تعرفه قبور برای سال آتی اختصاص داشت گفت: در جهت رفاه حال شهروندان پیشنهاد می شود که تعرفه قبور در آرامستان بهشت فاطمه (س) برای سال آتی کاهش یابد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط