پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۰۹

در پی ارزیابی هفتگی سامانه 137 صورت گرفت؛

سازمان حمل و نقل و ترافیک در صدر پاسخگویی به شهروندان

به دنبال تاکید شهردار بر سرعت دادن به پیگیری خواسته‌های شهروندان از طریق سامانه 137، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، در بازه زمانی یک هفته اخیر، با کسب امتیاز 100 درصدی توانست رضایت شهروندان را کسب کند.

به گزارش روابط عمومی سامانه 137 شهرداری قزوین؛ در پی تاکید شهردار در پیگیری درخواست ها و مشکلات شهروندان در کوتاهترین زمان ممکن، سامانه 137 مدیریت شهری، نتیجه ارزیابی عملکرد مجموعه شهرداری را که براساس بازدید میدانی واحد نظارت سامانه، راستی آزمایی از طریق تماس تلفنی با شهروندان و مستنداتی که سازمان های متولی به سامانه ارائه می دهند، به صورت هفتگی منتشر می کند.

بنابر ارزیابی واحد آمار سامانه 137 شهرداری قزوین، در بازه زمانی 30آذرماه تا 6 دی ماه سال جاری،تعداد 446 پیام ثبت شده است که در این بین، سازمان حمل و نقل و ترافیک با رسیدگی به پیام های شهروندان با محوریت  مرمت تابلوی راهنمای ترافیکی، خط کشی ترافیکی و نصب و مرمت سرعت گیر از طریق سامانه 137، توانسته 100 درصد رضایت شهروندان را از آن خود کند.

براساس این داده آماری، در جایگاه های بعدی به ترتیب، شهرداری منطقه 3 با 90 درصد، سازمان پارک ها و فضای سبز 72 درصد، سازمان ساماندهی مشاغل با 80 درصد، سازمان مدیریت پسماند 84 درصد ومرکز توسعه اجتماعی 43 درصد ، شهرداری منطقه یک با 73 درصد و شهرداری منطقه دو با 61 درصد توانسته اند با بررسی درخواست هایی که در سامانه 137 ثبت می شود، رضایت شهروندان را به دست بیاورند.

 البته در هفته پیشین، سازمان مدیریت پسماند توانسته بود، بیشترین درخواست شهروندان را رسیدگی و پیگیری کند.

یادآور می شود که منظور از رضایت شهروندان در ارزیابی آماری، پیگیری سازمان‌ها و معاونت ها به درخواست شهروندان از طریق سامانه است؛ در واقع برخی از درخواست‌ها به صورت فوریتی انجام نمی شود و سازمان یا معاونت ذی ربط بازه زمانی مشخص می کند و یا بعضی از مسائل  باید با همکاری سایر دستگاه های خدمات رسان همچون آب ، برق ، گاز و مخابرات صورت گیرد که زمان بر است؛ بنابراین نمی تواند در کوتاه مدت رضایت شهروندان را به دست آورد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط