چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

در پی سنجش هفتگی سامانه 137 با هدف شفافیت؛

مدیریت شهری قزوین امتیاز70 درصدی گرفت

داده های آماری سامانه 137 نشان می دهد شهروندان قزوینی در هفته گذشته از عملکرد مدیریت شهری قزوین رضایت 83/69 درصدی داشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی سامانه 137 شهرداری قزوین؛ در پی تاکید شهردار در پیگیری درخواست ها و مشکلات شهروندان در کوتاهترین زمان ممکن، سامانه 137 مدیریت شهری، نتیجه ارزیابی عملکرد مجموعه شهرداری را براساس بازدید میدانی واحد نظارت سامانه، راستی آزمایی از طریق تماس تلفنی با شهروندان و مستنداتی که سازمان‌های متولی به سامانه ارائه می دهند،  با هدف شفافیت در حوزه اطلاع رسانی به صورت هفتگی منتشر می کند.

بنابر ارزیابی واحد آمار سامانه 137 شهرداری قزوین که شهردار قزوین، هفتگی رصد می‌کند، در بازه زمانی 7 تا 13 دی ماه سال جاری، 295 پیام ثبت شده است که در این بین، سازمان مدیریت پسماند با رسیدگی به پیام های شهروندان با محوریت  نظافت معابر، نصب مخازن زباله، لایروبی جوی، جمع آوری سگ های ولگرد، تخلفات  اصناف در جمع آوری زباله و هدایت پساب در پیاده رو از طریق سامانه 137، توانسته 100 درصد رضایت شهروندان را از آن خود کند.

براساس این داده آماری، در جایگاه های بعدی به ترتیب، سازمان حمل و نقل و ترافیک  با 94 درصد، شهرداری منطقه سه 87 درصد، شهرداری منطقه دو با 73 درصد، سازمان زیباسازی 60 درصد، سازمان پارک ها و فضای سبز 50 درصد، شهرداری منطقه یک 44 درصد و ساماندهی مشاغل با 40 درصد توانسته اند با بررسی درخواست هایی که در سامانه 137 ثبت می شود، رضایت شهروندان را به دست بیاورند.

 یادآور می شود که منظور از رضایت شهروندان در ارزیابی آماری، پیگیری سازمان‌ها و معاونت ها به درخواست شهروندان از طریق سامانه است؛ در واقع برخی از درخواست‌ها به صورت فوریتی انجام نمی شود و سازمان یا معاونت ذی ربط بازه زمانی مشخص می کند و یا بعضی از مسائل  باید با همکاری سایر دستگاه های خدمات رسان چون آب و برق و مخابرات صورت گیرد که زمان بر است؛ بنابراین نمی تواند در کوتاه مدت رضایت شهروندان را به دست آورد.

 گفتنی است؛ سازمان ها و واحدهای شهرداری قزوین با وجود ناهماهنگی در دیگر دستگاه های خدمات رسان، اما همه تلاش خود را در جهت رضایت شهروندان معطوف می‌کنند .

 

 پایان پیام.

تصاویر مرتبط