چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۳

ارزیابی ده روزه پیام‌های شهروندان در سامانه 137 نشان می‌دهد؛

سدمعابر وانت بارها؛ بیشترین درخواست شهری

ارزیابی سامانه 137 در بازه زمانی ده روزه بهمن ماه نشان می‌دهد 986 بار زنگ‌های سامانه به صدا درآمده‌ که دراین بین، برطرف کردن سدمعبر وانت‌بارها بیشترین درخواست شهروندان بوده‌است.

 به گزارش روابط عمومی سامانه 137 شهرداری قزوین؛ بررسی‌های واحد آمار سامانه نشان می‌دهد 986 بار در بازه زمانی یکم تا دهم بهمن ماه 986 بار تلفن‌های سامانه 137 به صدا درآمده‌است که از این بین  508 درخواست قابلیت ثبت داشته‌است.

ازآنجایی که بخشی از درخواست‌های شهروندان در حیطه اختیارات شهرداری نیست و به دستگاه‌های دولتی خدمت رسان مربوط است و بخشی دیگر از تماس‌ها تکراری بوده و یا با راهنمایی کارشناسان پاسخگویی نیازی به ثبت ندارد؛ بنابراین همه درخواست‌ها ثبت نمی‌شود.

براین اساس در بازه زمانی ده روزه، بیشترین تماس در مناطق سه گانه شهر قزوین مربوط  به سدمعبر وانت‌بارهای دوره‌گرد بوده‌است. پس از آن به ترتیب، سدمعبر دستفروشان، نمک پاشی (به دلیل بارش برف)، نظافت کوچه و خیابان، خاک و نخاله رها شده در معابر، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، لکه گیری و آسفالت، ترمیم آسفالت ترانشه (حفاری انشعاب آب، برق، گاز و تلفن) و ساخت‌وساز غیرمجاز-که شامل تخلفات ساختمانی و مسایل پیرامونی می‌شود- بیشترین درخواست‌های شهروندان بوده که در سامانه ثبت و به مراجع ذی ربط شهرداری انتقال داده‌شده است.

البته بررسی‌های واحد آمار سامانه 137 نشان می‌دهد بیشترین درخواست شهروندان را از لحاظ کمّی، سازمان مدیریت پسماند انجام داده؛ یعنی 90 درصد پیام‌ها را بررسی کرده‌است که مربوط به  برف روبی، نظافت کوچه‌ها، خاک و نخاله‌های رها شده و مفقود شدن مخزن زباله و ریل آن بوده‌است  و در رتبه‌های بعدی سازمان حمل و نقل و ترافیک،  شهرداری  منطقه  دو، منطقه سه، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و شهرداری منطقه یک قرار دارد.

پایان پيام.

تصاویر مرتبط