چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۰

سرپرست سامانه 137 با هدف پیگیری خواسته شهروندان در دیدار با اجراییات مناطق:

در پی افزایش درخواست‌های شهروندان برای ساماندهی وانت بارهای دوره گرد؛ سرپرست سامانه با اجراییات مناطق دیدار کرد

سرپرست سامانه مدیریت شهری،حل ریشه ای مساله وانت بارهای دوره گرد که از درخواست های شهروندان به سامانه 137 است در گرو همکاری دستگاه های اجرایی با شهرداری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی سامانه 137 شهرداری قزوین؛ مهدی کوزه‌گرها، سرپرست سامانه مدیریت شهری، در دیدار با مسئولان اجراییات مناطق سه گانه شهرداری، با  هدف بررسی مشکلات پیش روی اجراییات برای حل مساله سدمعبر وانت بارها و دستفروشان دوره گرد، گفت: مساله سدمعبر وانت بارها که یک معضل شهری است و درحال حاضر شاهد افزایش آن هستیم که سرمنشا اقتصادی دارد.

او ادامه داد: براین اساس با توجه به وضعیت اقتصادی و رشد آمار بیکاری، تنها شهرداری نمی‌تواند این معضل شهری را برطرف کند که منجر به افزایش نارضایتی شهروندان شده‌است.

به گفته کوزه‌گرها، هرچند براساس قانون، شهرداری موظف به برطرف کردن سدمعبر وانت بارهاست؛ اما شهروندان انتظار دارند که همکاران زحمتکش اجراییات در قالب ضابط قضایی با وانت بارهای دوره گرد و دستفروش برخورد کنند که چنین خواسته‌ای قانونی نیست.

سرپرست سامانه مدیریت شهری در ادامه خاطر نشان کرد: شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که جمع آوری  وانت بارهای دوره گرد، تنها پاک کردن صورت مساله است؛ زیرا معضل دوباره بازتولید می‌شود، از این رو اگر می‌خواهیم انضباط  به شهر بازگردد باید با همکاری دستگاه های مختلف دولتی، ساماندهی وانت بارها در دستور کار قرار گیرد.

او همچنین به مشکلات پیش روی همکاران اجراییات اشاره کرد و گفت: از یک سو شهروندان انتظار جمع آوری دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد را دارند؛ از سوی دیگر وقتی اجراییات در سطح شهر با این افراد برخورد می‌کند با واکنش تند افکار عمومی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بارها همکاران ما مورد ضرب و شتم قرار گرفته و حتی تهدید جانی شده‌اند.

در ادامه این جلسه، مسئولان اجراییات مناطق سه گانه شهرداری به مسائل پیش رو و راهکارهای موجود پرداختند. آن‌ها از شهروندان خواستند محدودیت های قانونی اجراییات شهرداری را در نظر داشته باشند و از شهرداری انتظار نداشته باشند که با برخوردهای قهری که خلاف مقررات است، با دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد برخورد کنند.

مسئولان اجراییات مناطق سه گانه به شهروندان توصیه کردند که در نگاه خود نسبت به اجراییات شهرداری بازبینی کنند؛ این درحالی است که مدیریت شهری شرایط  کاری وانت بارها و دستفروشان را درک می‌کند؛ اما اجراییات تنها به وظیفه خود در حفظ نظم شهری و آن هم به خواست شهروندان معترض عمل می‌کند.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط