سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۴

سرپرست سامانه 137 در جلسه تقدیر از معاونان خدمات شهری مناطق، مسئولان نواحی و اجرائیات و رابطان مناطق:

مدیریت شهری پاسخ شفاف و سريع به شهروندان می دهد

سرپرست سامانه 137 شهرداری قزوین بر پاسخگویی مستدل و شفاف مجموعه شهرداری به شهروندان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سامانه 137 مدیریت شهری شهرداری قزوین؛ مهدی کوزه‌گرها در جلسه تقدیر از معاونان خدمات شهری مناطق، مسئولان نواحی، اجرائیات و رابطان  مناطق و سازمان‌ها که در سالن مفاخر شهرداری برگزار شد،گفت: کارشناسان سامانه 137 به عنوان نماینده مدیران شهری باید به شهروندانی پاسخ بدهند که منتظر شنیدن پاسخی مستدل، منطقی و قانع کننده هستند.

او ادامه داد:  مدیریت شهری موظف به پاسخگویی به شهروندان است و باید به مردم پاسخ روشنی داده شود؛ در واقع اگر درخواست زمان بر است، شهروندان آگاه شوند تا گمان نکنند که به درخواست بی‌توجهی شده‌است و تقویت این عامل اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را به همراه دارد.

به گفته کوزه‌گرها، بیشتر درخواست‌های شهروندان مرمت و لکه گیری آسفالت، نظافت معابر و جمع‌آوری خاک و نخاله است؛ بنابراین برای کوتاه کردن زمان درخواست‌ها برنامه ریزی دقیقی می‌طلبد.

سرپرست سامانه 137 خاطر نشان کرد: با گفت‌وگو  و شفاف سازی می‌توان بسیاری از مسائل را حل و فصل کرد؛ ازاین رو سامانه 137 به عنوان رابط بین شهروندان و  مجموعه شهرداری می‌تواند این رسالت را به نحو احسن انجام دهد؛ البته به شرط آنکه مجموعه، داده‌های درست و دقیقی را به سامانه ارائه دهد.

حامد موسوی، معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری قزوین هم در این جلسه، با بیان اینکه باید نسبت به دغدغه‌های مردم که به سامانه 137 منتقل می‌شود، مهندسی مدیریت صورت گیرد، افزود: وجه ممیزه شهرهای موفق  در این است که سرمایه اجتماعی خود را حفظ و تقویت می‌کنند.

به گفته او، حفظ سرمایه اجتماعی، مستلزم پاسخگویی است و حل مسائل شهری به ویژه در زمینه خدمات شهری، نیاز به مشارکت مردمی دارد.

موسوی در توضیح بیشتر گفت: لازمه مشارکت مردم در اداره شهر، اعتماد است و مجموعه شهری با ارائه عملکرد درست می‌تواند این سرمایه اجتماعی را حفظ و تقویت کند.

 معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، از کارشناسان سامانه 137 به عنوان نماینده مستقیم شهرداری نام برد که باید با برنامه ریزی متقن این جایگاه را تقویت کرد.

در این جلسه، عباس عسگری، قائم مقام معاونت خدمات شهری، رضا کیماسی، مدیرعامل سازمان عمران، سعیدعظیمی صدر، رئیس سازمان آرامستان‌ها، علی فرمانی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، حسین صلح‌جو منفرد و فاطمه اشدری اعضای شورای شهر و مهری السادات تقوی، رئیس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی هم در مورد درخواست‌های شهروندان و رسیدگی به موقع به آن‌ها سخنانی ایراد کردند. 

همچنین برخی از مسئولان نواحی هم در مورد مسائل حوزه کاری و علل تاخیر در انجام  بعضی از خواسته‌‌های شهروندان موضوعاتی را مطرح کردند.

گفتنی است سامانه 137 ، از معاونان خدمات شهری مناطق،مسئولان نواحی و اجرائیات و رابطان مناطق و سازمان‌ها به پاس خدمات یکساله در سالن مفاخر شهرداری قزوین قدردانی کرد.

تصاویر مرتبط