به ابتکار سامانه ۱۳۷ برای تعامل بیشتر؛
رئیس کمیسیون شهرسازی شورا صدای شهروندان را شنید
رئیس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی در سامانه 137 با هدف گفت و گوی شفاف و بی پرده به تعدادی از تماسهای شهروندان پاسخ داد.
به گزارش روابط عمومی سامانه 137 شهرداری قزوین؛ در پی استقبال شهروندان از حضور فرمانی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین که پاسخگوی تماس تلفنی آنها در سامانه ۱۳۷ بود، مقرر شد دیگر اعضای شورا هم در سامانه در روزهای مشخص گوش شنوای مشکلات شهروندان باشند.
بر این اساس، مهری السادات تقوی، عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی، پنجم تیرماه با حضور در سامانه 137 به مدت حدود یک ساعت و 30 دقیقه، پاسخگوی 27 تماس تلفنی شهروندان بود.
البته بیشتر درخواستهای شهروندان، درمورد جابهجایی ایستگاه اتوبوس، نظافت معابر خارج از زمان مقرر، رها کردن زباله، حفاری ناشی از ترکیدگی لوله فاضلاب، سد معبر و... بوده است؛ هرچند بخشی از مشکلات شهروندان به دیگر دستگاههای خدمات رسان و بخشی به رعایت نکردن فرهنگ شهر نشینی مرتبط بود که با راهنمایی عضو شورای شهر، شهروند پیگیر مشکل خود از مراجع ذی ربط شد.
تقوی، همچنین از نزدیک در جریان فعالیتهای سامانه 137 قرار گرفت و نوع کار سامانه را به جهت تعامل با شهروندان، حساس عنوان کرد.
او در ادامه بر هماهنگی بیشتر مجموعه شهرداری با سامانه تاکید کرد و گفت: از آنجایی که سامانه 137 به واسطه نوع فعالیت خود، در جریان مشکلات خُرد شهری قرار میگیرد، سازمانهای ذی ربط شهرداری با تقویت ارتباط خود با سامانه 137 میتوانند نقاط ضعف خود را به قوت تبدیل کنند و موجب رشد مدیریت شهری شوند.
گفتنی است؛ سامانه ۱۳۷ در هفته های آینده، میزبان دیگر اعضای شورای شهر برای پاسخگویی به تماس های شهروندان خواهد بود که از سوی شورای اسلامی شهر اطلاع رسانی می شود.
پایان پیام