پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۰

مدیرسامانه 137 شهرداری در مصاحبه با ایرنا:

جمع آوری سگ های ولگرد همکاری شهروندان را می‌طلبد

مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین براین باور است جمع آوری سگ‌های ولگرد که شهروندان در تماس با سامانه ۱۳۷ مطالبه دارند، جدای از اینکه از وظایف شهرداری‌ها به شمار می‌رود، موضوعی فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی سامانه مدیریت شهری شهرداری قزوین؛ مهدی کوزه‌گرها، مدیرسامانه 137 با اشاره به  درخواست‌های شهروندان در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد به «ایرنا» گفت:  درخواست‌های شهروندان در مورد مزاحمت سگ‌های ولگرد، در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و طی این مدت ۶۸۱ مورد درخواست در سامانه ۱۳۷ ثبت شده که سال گذشته در همین زمان ۴۳۴ مورد بوده است.

او ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما، درخواست جمع آوری سگ‌های ولگرد بیشتر می شود؛ چون سگ‌ها برای یافتن غذا وارد محدوده‌های شهری می شوند.

کوزه‌گرها با بیان اینکه فعالیت شهرداری قزوین در جمع آوری سگ‌های ولگرد سرعت بیشتری گرفته است، افزود: با این وجود از نگاه شهروندان رضایت بخش نیست.

این مدیر شهری در توضیح بیشتر گفت: بسیاری از شهروندانی که با سامانه ۱۳۷ برای جمع آوری سگ‌های ولگرد تماس می‌گیرند، معترض هستند، همسایه به سگ‌ها غذا می دهند. با این حال زمانی که همکاران پسماند برای جمع کردن سگ‌های ولگرد مراجعه می کنند، با آنها برخورد می شود و حتی نیروهای شهرداری با رفتارهای خلاف شان اجتماعی رو به رو می شوند.

کوزه گرها تصریح کرد: این دو قطبی حیوان دوستی_ حیوان آزاری و در کنار آن حمایت از حیوانات به صورت غیراصولی شرایط را دشوار کرده که یک چالش در حوزه ساماندهی سگ های ولگرد به شمار می رود.

به گفته او، همکاری سازمان‌های مردم نهاد در زمینه حقوق و شیوه درست رفتار با حیوانات وحشی می تواند بخشی از این مساله را مدیریت کند.

 مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین معتقد است: جمع آوری سگ‌های ولگرد جدای از اینکه از وظایف شهرداری‌ها به شمار می رود و شهروندان از سامانه ۱۳۷ مطالبه دارند؛ موضوعی اجتماعی و فرهنگی است که تجربه موفق کشورهای همسایه نشان می‌دهد با همکاری همه شهروندان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و حتی فرهنگی، حل این مساله امکان پذیر است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط