دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۴

مدیر سامانه مدیریت شهری قزوین در پی برودت هوا:

بی‌خانمان ها را با سه رقمی ۱۳۷ نجات دهید

مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین با توجه به برودت هوا و بارش برف از شهروندان خواست با تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین، جان بی‌خانمان‌های سطح شهر را نجات دهند.

به گزارش روابط عمومی سامانه مدیریت شهری شهرداری قزوین؛ مهدی کوزه گرها، مدیر سامانه ۱۳۷ در پی کاهش دما گفت : شهروندان متعهد قزوینی چنانچه افراد بی‌خانمانی را در سطح شهر مشاهده کردند، با تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری جان این بی پناهان را نجات دهند.

او ادامه داد: با تماس شهروندان به سامانه ۱۳۷، کارشناسان سامانه با اخذ جزئیات کامل از شهروند، گزارش را ثبت و با انتقال به مرکز توسعه اجتماعی شهرداری، پیگیری و بررسی می شود.

 البته به گفته کوزه‌گرها، هرچند شهرداری وظیفه ای در ساماندهی معتادان متجاهر ندارد ؛ اما باتوجه به وضعیت جوی، شهروندان چنانچه معتادان متجاهری هم در سطح شهر مشاهده کردند، به سامانه 137 اطلاع دهند تا شهرداری به پناهگاه‌هایی انتقال دهد که زیر نظر بهزیستی است.

مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری خاطر نشان کرد: شهروندان با گزارش به سامانه ۱۳۷ اطمینان داشته باشند کارتن خواب های سطح شهر را به ویژه در این روزهای سرد از خطر مرگ نجات می دهند؛ چون شهرداری با گرمخانه هایی که در سطح شهر ایجاد کرده به این افراد با ارائه امکانات رفاهی اسکان موقت می دهد.

کوزه گرها یادآور شد که سامانه ۱۳۷ به صورت شبانه روزی به درخواست های شهروندان پاسخ می دهد. گفتنی است؛ در حال حاضر شهرداری قزوین دو گرمخانه برای زنان واقع در خیابان شهید انصاری؛ رو به روی سازمان تاکسیرانی و برای مردان در بلوار باهنر؛ نبش خیابان مدیریت دارد که پذیرای بی خانمان های سطح شهر است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط