شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۶

دو هزار و 60 تماس شهروندان در سامانه 137 ثبت و پیگیری شد

کوزه گرها مدیر مرکز فوریت اجرایی شهر (۱۳۷) گفت؛دو هزار و 60 تماس شهروندان در سامانه 137 ثبت و پیگیری شد.

 به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های شهری شهرداری قزوین؛مهدی کوزه‌گرها با اعلام این خبر افزود:به دلیل بارش برف و باران،تقاضای شهروندان برای مرمت آسفالت که ناشی از نشست و فرسودگی بوده روند افزایشی داشته تا آنجا که رتبه دوم درخواست ها را به خود اختصاص داده‌است.

 

 مدیر مرکز فوریت های اجرایی شهر با اشاره به آمار بهمن ماه این مرکز گفت: براساس بررسی‌های واحد آمار مرکز فوریت های شهری، 2 هزار و 60 درخواست شهروندان در سامانه 137 ثبت و پیگیری شده‌ که همچون ماه گذشته (دی ماه) با توجه به بارش برف و برودت هوا، برف روبی و نمک پاشی برای برطرف کردن لغزندگی معابر بیشترین درخواست بوده‌است.

 

وی ادامه داد: با نقطه یابی در واحد ارزیابی، خیابان‌های  راه‌آهن ، منتظری قدیم، محمدیه، بلوار آزادگان(غیاث آباد)، شهرک عارف،  امیرکبیر و میدان اول و دوم کوثر به ترتیب، بیشترین درخواست در زمینه برف روبی و یخ زدایی را داشته‌است.

 

کوزه گرها در مورد دومین درخواست شهروندان که در سامانه به ثبت رسیده پرداخت و گفت:به دلیل بارش برف و باران، تقاضای شهروندان مبنی بر مرمت آسفالت که ناشی از ترانشه،نشست و فرسودگی بوده روند افزایشی داشته تا آنجا که رتبه بعدی را به خود اختصاص داده‌ و این درخواست‌ها، بیشتر در خیابان‌های سپه، منتظری، راه ری، پادگان، عارف، بلوارشمالی، سعدی فرعی شمالی و بلوار پرستار متمرکز بوده‌است.

 

مدیر مرکز فوریت‌های شهری  خاطرنشان کرد: البته برطرف کردن سدمعبر دستفروشان و وانت‌بارها که در دو ماه پی در پی رتبه نخست را در مطالبات شهروندان داشته، بهمن ماه در جایگاه سوم ایستاده  و بیشتر گزارش شهروندان در خیابان‌های تهران قدیم، خیابان منتظری قدیم شهیدانصاری و اسدآبادی، غیاث آباد، شهرک مهدیه، میدان جانبازان، امیرکبیر و میدان های دوم و سوم کوثر  بوده‌است.

 

وی همچنین، از گزارش شهروندان در مورد شکستگی و سقوط درختان در چند نقطه از شهر که با بارش برف اتفاق افتاده بود، هم خبر داد.

 

 به گفته این مدیر شهری، هرس درختان و یا شاخه های در حال سقوط که جایگاه چهارم درخواست شهروندان را در سامانه از آن خود کرده، بیشتر در خیابان های پادگان، بلوار شمالی، جانبازان، شهرک مهدیه و میدان دهخدا بوده‌است.

 

مهدی کوزه گرها؛بارش برف در مورد تقاضای  نظافت معابر و گذرگاه‌ها هم تاثیرگذاشته تا آنجا که اگر در ماه پیش رتبه دوم را داشته، در ماه بهمن، تقاضای برفروبی جایگزین نظافت معابر شده است.

 

براین اساس کوزه‌گرها چنین توضیح داد:  نظافت  معابر عمومی  که در بهمن ماه،  رتبه پنجم درخواست‌ها را داشته، بیشتر  از خیابان های محمدیه، سپه، بلوارشمالی و شهرک ولایت بوده که با سامانه فوریتی‌های شهری تماس گرفته اند.

 

وی در ادامه، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را هم از دیگر درخواست‌های شهروندان اعلام کرده که  در جایگاه ششم قرار گرفته و این تقاضا  بیشتر در شهرک عظیمیه(اسماعیل آباد)، ناصرآباد، بلوارشمالی، بلوارمدرس، میدان دهخدا، میدان جانبازان متمرکز بوده‌است.

 

کوزه گرها همچنین به درخواست ساماندهی کارتن خواب‌ها و متکدیان هم اشاره کرد که در رتبه بندی درخواست‌های شهروندان درجایگاه هفتم قرار گرفته و نقاط کانونی آن در میدان دهخدا، بلوار آزادگان، چهارراه پادگان، خیابان هلال احمر، محمدیه و  انصاری بوده است.

 

این مدیر شهری از تقاضای شهروندان برای برطرف کردن سدمعبر مغازه داران در خیابان‌های سپه(بازارچه) و مولوی، امام خمینی(بازار) و بلوارشمالی هم گفت: بر اساس  محاسبات آماری،40 درصد درخواست‌ها به سازمان مدیریت پسماند انتقال داده‌شده، همچنین 15درصد مطالبات به منطقه یک شهرداری،14درصد هم به منطقه دو، 10 درصد  به منطقه سه و  9 درصد هم به منطقه چهار شهرداری مربوط بوده‌ است.

 

به گفته مدیر مرکز فوریت‌های شهری،از مجموع تماس‌های شهروندان که در بهمن ماه ثبت شده 7درصد  به سازمان پارک‌ها و فضای سبز اختصاص داشته؛ اما 3 درصد به مرکز خدمات توسعه اجتماعی و 2 درصد به سازمان ساماندهی  مشاغل و فرآورده های کشاورزی مربوط بوده که سامانه فوریت های شهری(137) برای رسیدگی به واحدهای  ذی ربط ارجاع داده و پیگیری کرده است.

 

این مدیر شهری خاطرنشان کرد:آنگونه که این مرکز قید «فوریت» را یدک می‌کشد، تلاش خود را برای کوتاه شدن زمان رسیدگی به شهروندان انجام می‌دهد.

 

انتهای پیام/

 

تصاویر مرتبط