سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۳

ارزیابی مرکز 137 قزوین در اولین ماه تابستان نشان می‌دهد؛

مرمت آسفالت باز هم در صدر درخواست‌های شهروندان

از 2 هزار و 417 پیام شهروندان که در مرکز 137 ثبت شده، مرمت آسفالت بیشترین درخواست از مدیریت شهری قزوین بوده‌است.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های اجرایی شهر 137؛ بررسی‌های واحد آمار در تیرماه سال جاری نشان می‌‌دهد 5 هزار و 791 بار تلفن‌های مرکز به صدا درآمده‌ که از این بین 2 هزار و 417 تماس قابلیت ثبت و پیگیری داشته‌است.

بنابراین گزارش، مرمت آسفالت که برای فرسودگی، نشست و حفاری دستگاه‌های خدمات رسان(آب،برق،گاز و مخابرات) بوده، درصدر درخواست‌های شهروندان قرار دارد؛ البته در ماه گذشته نیز این درخواست رتبه نخست را داشته‌است.

همچنین سدمعبر دستفروشان و وانت‎‌‌بارها در رتبه دوم درخواست‌ها قرار دارد. این درحالی است که نظافت معابر و جمع‌آوری سگ‌‎های بی‌صاحب در جایگاه بعدی قرار دارد.

آنگونه که واحد آمار بررسی کرده، به دلیل گرمای هوا، شست و شوی مخازن زباله و لایروبی جوی‌ روند افزایشی داشته‌، تاآنجاکه در رتبه‌های چهارم و پنجم  مطالبات شهروندان  قرار گرفته‌است.

در این بین، سدمعبر مغازه داران، خاک و نخاله‌های ساختمانی، تخلفات ساختمانی، قطع درختان خشکیده، آبیاری درختان،شکستگی لوله‌های آبیاری و سدمعبر مصالح ساختمانی به ترتیب از دیگر مشکلات شهری بوده که شهروندان برای حل آن با مرکز 137 تماس گرفته‌اند.

باوجود آنکه مرمت آسفالت در حوزه عمرانی بالاترین تماس‌ها را داشته؛ اما سازمان مدیریت پسماندها بیشترین درخواست شهروندان را به خود اختصاص داده است.  

البته سازمان پارک‌ها و فضای سبز، دومین سازمان شهرداری بوده که شهروندان از آن مطالبات داشته‌اند.

همچنین سازمان های حمل و نقل و ترافیک، زیباسازی و سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی و مرکز توسعه اجتماعی در رتبه‌های بعدی قرار دارد.  

با همه اینها، در بین مناطق شهرداری، منطقه دو، بیشترین تعداد درخواست‌ها را داشته،درحالی که منطقه 3 کمترین مطالبات را در یکماه گذشته داشته‌است؛ اما منطقه یک در رتبه دوم و منطقه چهارم در رتبه سوم ارجاعات پیام‌های شهروندان در مرکز 137 قرار دارد.

یادآور می‌شود؛ مرکز فوریت‌های اجرایی شهر137  به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط