یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

عملکرد مناطق در حوزه آسفالت به روایت مدير مرکز فوریت های اجرایی شهر ؛

منطقه سه در رتبه نخست رضایت شهروندی قرار گرفت

بنا بر اعلام مدير مرکز فوریت های اجرایی شهر (137) مرمت آسفالت معابر، در 5 ماهه سال جاری، در صدر درخواست های شهروندان قرار گرفت که منطقه 3 در رتبه نخست برای انجام درخواست‌ها ایستاد.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت های اجرایی شهر (137)؛ مهدی کوزه‌گرها با ارائه آمار درخواست های شهروندان در سال جاری گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال 1402 در مجموع یک هزار 354 درخواست شهروندان در مورد مرمت آسفالت به ثبت رسیده است.

 

وی ادامه داد: از این تعداد 389 مورد به شهرداری منطقه 1 ارجاع گردیده که در اين خصوص در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن نيز به ترتیب شهرداری منطقه 2، منطقه 4 و منطقه 3 قرار دارند.

 

کوزه‌گرها، به ارزیابی عملکرد مناطق  پرداخت وگفت: از مجموع درخواست های انتقال داده شده،  در زمینه ترمیم، اصلاح و روکش آسفالت معابر در سطح شهر، عملکرد منطقه یک 60 درصد، منطقه دو 70 درصد، منطقه سه88 درصد و منطقه چهار65 درصد   توانسته رضایت شهروندان را کسب کنند؛ البته در این ارزیابی آماری باید مساحت و بافت هر منطقه را هم لحاظ کرد.

 

این مدیر شهری، همچنین با اشاره به میانگین زمان انجام درخواست ها که واحد ارزیابی مرکز 137 استخراج کرده، بیان کرد: از زمان ثبت تا انجام درخواست شهروند در منطقه یک 20 روز طول کشیده؛ اما  در منطقه دو 17 روز، در منطقه سه 12 روز و در منطقه چهار 25 روز  را نشان می‌دهد؛ البته این بازه زمانی، حاصل میانگین عملکرد نواحی و معاونت عمرانی هر منطقه بوده‌است.

 

کوزه‌گرها، با برشمردن نوع درخواست های شهروندان خاطر نشان کرد: در زمينه آسفالت بیشترین درخواست شهروندان با 521 مورد در زمینه لکه گيری آسفالت بوده‌، همچنين به ترتیب ترمیم ترانشه ها، مرمت آسفالت ناشی از نشست، پرکردن چاله‌های ايجاد شده در معابر ، روکش آسفالت، اصلاح شیب بندی آسفالت و زيرسازی درخواست های شهروندان در حوزه آسفالت بوده است که شهروندان به مرکز 137 اعلام کرده‌اند.

 

این مدیر شهری با بیان اینکه  مدیریت شهری همواره در پی رفاه عمومی و آسایش شهروندان است، افزود:  ازآنجایی که  معابر شهری رابطه مهمی با بهزیستی مادی شهروندان، حس تعلق و سلامت شهروندان دارد؛ بنابراین ساخت، مرمت و اصلاح معابر عمومی در اولویت مدیریت شهری قرار دارد که احداث پروژه  پیامبر اعظم از مصادیق آن است؛ اما آنچه شهروندان انتظار دارند، انجام این درخواست‌ها به ویژه کوچک و خرد شهری در کوتاهترین زمان ممکن است.

 

  به گفته کوزه‌گرها، از آنجایی که نواحی شهری در حوزه مرمت معابر نقش مهمی دارند؛ بنابراین انتظار می‌رود شناسایی،نظارت، دقت و سرعت عمل  بیشتر چاشنی اقدامات نواحی گردد.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط