مدیرسامانه 137 شهرداری قزوین خبر داد؛
سامانه 137 ، گوش شنوای مطالبات شهروندان از شهرداری قزوین
سعید رحمانی مدیر سامانه 137 شهرداری قزوین از شهروندانی که به طور کامل با وظایف سامانه 137 شهرداری آشنا نیستند ودر برخی موارد، انتظارات خارج از حیطه وظایف دارند خواست به این سامانه اعتماد کنند و آن را وکیل خود در شهرداری بدانند.
به گزارش روابط عمومی سامانه 137 شهرداری قزوین؛ رحمانی، ضمن اعلام مطلب فوق، گفت: شهرداری قزوین به عنوان یک نهاد اجتماعی، با راهاندازی سامانه 137 تلاش میکند، شهروندان مسئول و مطالبه گر داشته باشد و این خواسته، جز با همکاری شهروندان مقدور نمی باشد.
او ادامه داد: شهرداری تلاش می کند با استفاده از سامانه 137 به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده تا با کمک شهروندان، به شهری با مولفههای توسعه پایدارنزدیک شده و در این مسیر حکمرانی خوب را بیش از پیش مدنظر قرار دهد.
رحمانی افزود: شهروندان می توانند همه مسائل شهری را با این مرکزدر میان بگذارند تا بدون کم و کاست به مجموعه مدیریت شهری انتقال داده و تا حصول نتیجه آن را پیگیری می نماید.
مدیر سامانه 137 تاکید کرد که شهروندان باید در حیطه وظایف سامانه انتظار داشته باشند و این نکته را مدنظر قرار دهند که این مرکز، بازوی اجرایی ندارد و تنها مشکلات را منتقل و درواقع به منزله پل ارتباطی عمل می کند.
او در ادامه با بیان اینکه شهروندان برای بازدهی بهتربه نکاتی اهتمام ورزیده واز شهروندان تقاضا دارد هنگام تماس با 137 درکمال خونسردی مساله را مطرح نمایند، یعنی نشانی دقیق و موضوع را واضح بیان نموده و به پرسشهای کارشناسان این مرکز ،خواسته خود را در کوتاهترین زمان ممکن اعلام تا حقوق دیگر شهروندان تضعیع نشود.
رحمانی در ادامه در پاسخ به این که شهروندان باید چه مسائلی را با 137 در میان بگذارند، گفت: سامانه مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری،حملونقل و ترافیک، فرهنگی و اجتماعی، شهرسازی و معماری و فنی و عمرانی خدمات ارائه میدهد.
این مدیر شهری بیان کرد: جمع آوری سگهای بلاصاحب، طعمهگذاری جانوران موذی، زیباسازی و منظر شهری، امور مربوط به پارک ها وفضای سبز ، نظارت و جمعآوری زباله ها و بازیافت ، برطرف کردن آبگرفتگی و برفروبی معابروساماندهی متکدیان و افراد بی سرپناه و... از جمله موارد مربوط به حوزه خدمات شهری است.
او همچنین در حوزه حملونقل و ترافیک، موارد مربوط به اتوبوسرانی و تاکسیرانی، نحوه خدمترسانی پارکبانها و پارکینگهای متعلق به شهرداری، نصب و یا ترمیم علائم ترافیکی، خط کشی معابر، نصب و مکانیزهکردن پلهای عابر پیاده و سرعتکاه ها را جزو مواردی اعلام کرد که شهروندان میتوانند با 137 تماس بگیرند.
رحمانی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در حوزه فرهنگی و اجتماعی ، عملکرد و برنامه های متنوع خانه های فرهنگ شهرداری ، عملکرد مجموعه های ورزشی و تفریحی شهرداری ، پیشنهادات خود را 137 در میان بگذارند.
مدیر سامانه مدیریت شهری گفت : در حوزه فنی و عمرانی، شهروندان می توانند در رابطه با:مرمت، لکهگیری و روکش آسفالت معابر؛ مرمت و جدولگذاری انهار و قنوات؛ حفظ و نگهداری پل های زیرگذر و روگذر، دوربرگردان و بزرگراه خواسته های خود را در سامانه 137 مطرح کنند.
این مدیر شهری ضمن قدردانی از شهروندان مسئولیت پذیری که منافع جمعی را بر فردی ترجیح میدهند، تاکید کرد که سامانه 137 گوش شنوای مطالبات همه شهروندان به ویژه شهروندان مسئولیت پذیر می باشد.
پایان پیام.