دوشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۴

با ارزیابی سامانه 137 در سال 1400 مشخص شد؛

ثبت 55 پیام برای ساماندهی کارتن خواب‌ها و متکدیان

شهروندان قزوینی، در بازه زمانی فروردین ماه تا نیمه نخست تیرماه امسال برای ساماندهی متکدیان و بی خانمان ها 55 بار با سامانه 137 تماس داشته اند.

به گزارش روابط عمومی سامانه 137 شهرداری قزوین؛ ارزیابی‌های آماری سامانه 137  در بازه زمانی فروردین تا تیرماه سال 1400 نشان می‌دهد شهروندان قزوینی 55 بار برای ساماندهی کارتن خواب‌ها، معتادان متجاهر و متکدیان با سامانه مدیریت شهری تماس گرفته‌اند که در سطح شهر رفت و آمد می‌کنند.

براساس این گزارش، شهروندان،کارتن خواب‌ها ومتکدیان بزرگسال و یا کودک را که در سطح شهر مشاهده کردند، به سامانه 137 گزارش داده‌اند و سامانه به مرکز خدمات توسعه اجتماعی شهرداری منتقل کرده است.

 بنابر داده های آماری سال گذشته، در همین مدت مشابه شهروندان  56 مورد  کارتن خوابی و تکدی گری را به سامانه 137 اطلاع داده اند که بیشترین مساله مربوط به کارتن خوابی بوده است.

 در این میان در سال 99زنگ های تلفن سامانه مدیریت شهری 304 بار  برای ساماندهی کارتن خواب ها و متکدیان به صدا درآمد که 72 مورد کارتن خواب و 31 مورد متکدی بزرگسال بوده است.

 البته طبق تبصره 5از ماده 55 قانون شهرداری‌ها، مدیریت شهری موظف به جلوگیری از تکدی گری است و با تجهیز محل ساختمان متکدیان، وظیفه جمع آوری آنان را نیز برعهده دارد؛ ازاین رو شهرداری با سه گروه فعال در طول شبانه روز از طریق سامانه ۱۳۷ برای ساماندهی متکدیان و کارتن خواب‌ها اقدام می‌کند.

یادآور می شود زباله گردها و کودکان کار شامل گروه هدف حوزه خدمات توسعه اجتماعی،متولی ساماندهی نمی شود که زیرمجموعه معاونت خدمات شهری است.

گفتنی است؛ شهرداری قزوین یک گرمخانه در شهرک میرداماد برای مردان، یک گرمخانه در نواب جنوبی برای بانوان و یک پناهگاه (شلتر) برای معتادان متجاهر مرد در بلوار باهنر ایجاد کرده است.

پایان پیام.

 

تصاویر مرتبط