پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۰

در هفت ماه نخست سال جاری در سامانه 137 رقم خورد؛

ثبت 3 هزار 213 درخواست شهروندان برای سازمان مدیریت پسماند

شهروندان قزوینی، در سال جاری، برای نظافت معابر و مسائل پیرامونی 3 هزار و 213 بار با سامانه 137 تماس گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی سامانه 137 شهرداری قزوین؛ بررسی های آماری سامانه 137 نشان می دهد؛ در مدت هفت ماهه سال جاری، 3 هزار و 213 پیام در مورد نظافت شهری ثبت و به سازمان مدیریت پسماند انتقال داده شد.

براساس این تحقیق، بیشترین درخواست ها به ترتیب مربوط به مناطق دو، یک و سه بوده؛ البته هر کدام از مناطق شهری، شامل دو ایستگاه بوده و در این بین ایستگاه 3 پادگان که محدوده بخشی از بلوارشهید سلیمانی(نوروزیان)، نادری شمالی، شهید بابایی، فردوسی، عدل، پادگان، توحید، فلسطین شرقی، مدنی شرقی و... را شامل می‌شود  با 645 مورد، بیشترین پیام را به خود اختصاص داده است.

آنگونه که این داده آماری نشان می دهد، نظافت معابر، جمع آوری سگ‌های ولگرد، شست و شوی مخازن و لایروبی جوی و... به ترتیب بیشترین درخواست شهروندان از سامانه 137 بوده که به سازمان مدیریت پسماند انتقال داده شده‌است.

البته مقایسه آماری نسبت به سال گذشته نشان از افزایش تماس‌های شهروندان به سامانه 137 دارد؛ که در7ماه سال گذشته 3 هزار و 495 پیام  ثبت شده است.

بنابر همین تحقیق، بخش عمده‌ای از این درخواست‌ها با مسئولیت پذیری شهروندان کاهش می یابد؛ از آنجایی که نباید زباله ها در خیابان و کوچه ریخته شوند، زباله ها در زمان مقرر در داخل مخازن قرار گیرد، زباله ها بدون کیسه زباله در مخازن قرار نگیرند و نخاله های ساختمانی رها نشوند،  با این شیوه می توانیم هم کمک شایانی به پاکبانان خدوم کرده و  هم محیطی دلپذیرتر و آرام تری داشته باشیم.

پایان پیام.

 

 

  

تصاویر مرتبط