دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

شهروندان قزوینی

با سامانه 137 ، شهرداری همراه شماست

شهروندان قزوینی با تماس با تلفن سه رقمی 137 مشکلات شهری خود را با شهرداری مطرح کنند.

به گزارش روابط عمومی سامانه 137 شهرداری قزوین؛ سامانه 137  پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری است تا  ضمن اینکه از مراجعه حضوری  و اتلاف وقت جلوگیری شود، مشکلات شهری با کارشناسی اولیه سامانه به مراجع ذی ربط انتقال یابد.

بر این اساس، شهروندان در صورت مسائلی پیرامون مشاهده حفاری بی ضابطه، نشست آسفالت و چاله در معابر، ساخت و سازهای غیرمجاز،پروژه های عمرانی، نظافت معابر،جمع آوری زباله، آب گرفتگی معابر، لایروبی جوی و انهار، چاه‌ های آب جذبی، برف روبی و نمک پاشی معابر، مسایل مربوط به پارک ها و فضای سبز، ترافیک، پارکبان و پارکینگ، مزاحمت های شغلی، جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها، مراکز فرهنگی و کتابخانه های شهرداری، زیبا سازی و بهسازی شهری، نامگذاری معابر، تابلوهای ترافیکی و معابر و آرامستان‌ها با سامانه 137 در میان بگذارند.

البته شهروندان می توانند امور مربوط به حمل و نقل و عمومی چون تاکسیرانی را با سامانه 33848،  اتوبوسرانی  با سامانه33232362  و آتش نشانی را با سامانه 125 در میان بگذارند.

در این میان، برای آشنایی بیشتر شهروندان با وظایف سامانه 137 ، سامانه با انتشار تراکت و توزیع آن در مناطق سه گانه شهرداری و سازمان های وابسته با هدف ارائه آن به شهروندان  تلاش کرده برای رفاه حال آن ها قدم بردارد.

یادآور می شود؛ سامانه 137 این اطمینان را به شهروندان می دهد که  پیگیر حل مسایلی هستند که با سامانه در میان  می‌گذارند؛ اما سامانه، نهاد فوریت های شهری نیست و تنها وظیفه نظارت و پیگیری مشکلات دارد.

پایان پیام

 

تصاویر مرتبط