10/11/2015

نصرتي، شهردار قزوين اعلام کرد؛

نهضت خدمات‌رساني مديريت شهري به جنوب شهر قزوين

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: توسعه جنوب شهر قزوين يکي از اولويت‌هاي اصلي مجموعه مديريت شهري است و شهرداري با هدف توسعه متوازن شهري در صدد افزايش سطح ارايه خدمات شهري در جنوب شهر قزوين است.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي افزود: بزرگترين بوستان ويژه بانوان در منطقه جنوب شهر قزوين در زميني به مساحت4.5 هکتار با اعتباري بالغ بر70 ميليارد ريال اعتبار در برنامه سال 94 و 95 شهرداري قرار دارد.
نصرتي افزود: سومين بوستان بانوان قزوين در جنوب شهر از وسعت زيادي برخوردار است و با افزايش امکانات از بوستان‌هاي ديگر متمايز است.
وي اظهار کرد: فضاهاي اجتماعي، زمين‌بازي کودکان، پيست دوچرخه‌سواري، آمفي تئاتر روباز، اماکن ورزشي و فضاهاي مکمل نيز در اين بوستان پيش‌بيني شده است که با احداث اين بوستان اميدوارم مکاني ‌فرح‌بخش و اختصاصي براي بانوان جنوب شهر قزوين فراهم شود.
احداث 2 فرهنگسرا در‌ جنوب شهر قزوين
شهردار قزوين افزود: همچنين ساخت 2 فرهنگسرا در جنوب شهر قزوين با اعتباري بالغ بر 42 ميليارد ريال در دستور کار شهرداري قرار دارد که اميد است با اجراي چنين پروژه‌هايي شاهد توسعه فرهنگي - اجتماعي و ايجاد نشاط و افزايش حس تعلق در منطقه جنوب شهر قزوين باشيم.
نصرتي خاطرنشان کرد: احداث "فرهنگسراي رز "در مجاورت بوستان رز، فرهنگسراي سنجيده در مقابل مسجد ستوده در دستور کار  شهرداري قرار دارد که پيش‌بيني مي‌شود در 15 ماه آينده آماده بهره‌برداري باشند.
احداث تقاطع خليج‌فارس در ورودي جاده قزوين – بويين زهرا
وي يکي ديگر از پروژه‌هاي شهرداري قزوين در منطقه جنوب شهر قزوين را احداث تقاطع غيرهمسطح خليج فارس با برآورد اوليه 16 ميليارد تومان در محدوده ايستگاه راه آهن در ورودي جاده قزوين- به بوئين زهرا  ذکر کرد.
شهردار قزوين افزود: تقاطع غيرهمسطح خليج فارس در جنوب شهر قزوين و ابتداي جاده بويين زهرا با جهت شمالي - جنوبي احداث خواهد شد.
به گفته نصرتي، با توجه به اينکه اين تقاطع در ورودي جنوب شهر قزوين از سمت بويين زهرا احداث مي شود، در روان شدن تردد در اين مسير، ساماندهي ورودي شهر و ارتقاي زيبايي بصري تاثير خواهد داشت.
وي خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غيرهمسطح خليج فارس بر اساس مطالعات ترافيکي شهر براي تسهيل و هدايت تردد ماشين‌آلات سبک و سنگين در محدوده جنوبي شهر قزوين طراحي شده است.
نصرتي بيان کرد: به علت حجم انبوه تردد خودرو به خصوص ماشين آلات سنگين در ميدان فعلي از سمت بويين زهرا و شهرک‌هاي حومه به طرف قزوين و از کمربندي زنجان و رشت به سمت جاده بويين زهرا، ترافيک نيمه سنگين در اين ميدان و تقاطع‌هاي مجاور وجود دارد که با احداث اين پل مشکل ترافيکي حل خواهد شد.
احداث اولين تقاطع غير همسطح دو طبقه در جنوب شهر قزوين
شهردار قزوين با بيان اينکه احداث اولين تقاطع غير همسطح دو طبقه امام رضا(ع) در جنوب شهر قزوين از ديگر پروژه‌هاي شهرداري قزوين است، افزود: تقاطع غير همسطح امام رضا(ع) به طول دو هزار و 300 کيلومتر متر به صورت دو طبقه با عرض 22.5 متر در ارتفاع 7.5 متر در حال ساخت است.
نصرتي با اظهار اينکه زير تقاطع غير همسطح امام رضا (ع)، يک هزار پارکينگ طراحي شده است،گفت: اين پارکينگ زايران بارگاه امامزاده حسين ابن الرضا (ع)، مزار شهدا  و آرامستان‌هاي آن منطقه را پوشش مي‌دهد.
وي افزود: عمليات اجرايي احداث اين پل از 15فروردين ماه امسال آغاز شده و با اعتبار اوليه 144 ميليارد تومان به عنوان بزرگترين پل استان در دست ساخته است که پيش‌بيني مي‌شود، ظرف يک سال و نيم آينده به بهره برداري برسد.
وي تصريح کرد: تقاطع غير هم‌سطح امام رضا(ع) نيز با تکميل شدن پل ابوترابي از باغ‌هاي ضلع شرقي تهران قديم به بلوار جمهوري اسلامي، بعد از پمپ بنزين رز آغاز مي‌شود و در فاز نخست تا پس از تقاطع مولوي به طول حدود يک هزار و 800 متر ادامه مي‌‌يابد.
شهردار قزوين افزود: احداث اين پل با توجه به فقدان کمربندي جنوبي و تداخل ترافيک جاده‌اي و وسايل نقليه سنگين با ترافيک شهري، ضمن ايجاد ترافيک و ناامني براي تردد عابران و زائران امامزادهحسين(ع) تعبيه شده است، همچنين دسترسي شهروندان از مناطق شمالي به جنوب و غرب به شرق آسان و در کمترين زمان ممکن محقق خواهد ساخت.
وي تصريح کرد: احداث پروژه بزرگ کمربندي طبقاتي امام رضا(ع) در جنوب شهر قزوين يکي از خواسته‌هاي اعضاي شوراي شهر و شهروندان قزويني براي تسهيل در عبور و مرور است.
احداث دومين بوستان بزرگ شهري در جنوب قزوين
نصرتي افزود: پروژه بوستان ملاخليلا، دومين بوستان بزرگ شهر قزوين است که در منطقه جنوب شهر در دست احداث مي‌باشد که پيش بيني مي‌شود تا دو ماه آينده به بهره‌برداري برسد.
وي ادامه داد: مساحت اين بوستان حدود6 هکتار است و اعتباري بالغ بر 25 ميليارد ريال براي ساخت و تجهيز آن اختصاص يافته است و طبق نقشه، نوع معماري دروني آن متناسب با بافت سنتي خواهد بود.
شهردار قزوين اظهار کرد: پارک بزرگ درون شهري ملاخليلا در راستاي افزايش سرانه فضاي سبز شهري قزوين، گسترش و کيفيت بخشي فضاهاي تفريحي و بهره‌‌مندي بيش از پيش شهروندان از فضاي ‌سبز و تفرجگاهي، در کمربندي جمهوري اسلامي در حال احداث است.
نصرتي اضافه کرد: امکاناتي نظير مرکز آموزشي، رستوران، نگارخانه، بازيگاه، استخر، مبلمان پارکي براي آن در نضر گرفته شده است.
شهردار قزوين نورپردازي در محدوده جنوب شهر را از ديگر پروژه‌هاي شهرداري قزوين عنوان کرد و گفت: تمامي اين طرح‌هاي فرهنگي و عمراني در پاسخ به نيازهاي شهروندان در دستور کار شهرداري قرار گرفته است.
وي با بيان اينکه براي جمع‌آوري و هدايت آب‌هاي سطحي جنوب شهر قزوين در سال جاري 46 چاه جذبي با اعتبار 275 ميليون تومان حفاري شده است، افزود: در سال جاري براي لايروبي و گسترش چاه‌هاي جنوب شهر 120ميلون تومان اعتبار هزينه شده است.
شهردار قزوين گفت: کلنگ احداث ساختمان ستاد اقامه نماز استان قزوين در زميني به مساحت 445 مترمربع با زيربناي 460 مترمربع به زمين خورده است.
وي از جمله کاربري‌هاي ساختمان ستاد اقامه نماز را سالن چند منظور با ظرفيت 100 نفر، اتاق روابط عمومي، اتاق مشارکت، مديريت مالي و پيشبيني سه سوئيت کوچک مهمانسرا برشمرد و خاطرنشان کرد: طراحي ساختمان ستاد اقامه نماز استان قزوين کاملا ايراني - اسلامي است که در طراحي اين ساختمان توجه ويژه اي به معلولين شده است.
شهردار قزوين گفت: زمين ساختمان ستاد اقامه نماز استان قزوين از سوي شهرداري تخصيص يافته است، احداث آن بر عهده معاون عمراني شهرداري و اعتبارات اين پروژه از منابع استانداري تامين مي‌شود.
وي هدف از احداث ساختمان ستاد اقامه نماز استان قزوين را توسعه و ترويج فرهنگ نماز در شهر ذکر کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون فعاليت‌هاي خوبي از سوي شهرداري قزوين در زمينه توسعه نماز در سطح شهر صورت گرفته است که از آن جمله مي‌توان به ساماندهي مساجد محلي و جانمايي 23 قطعه در بوستان‌هاي شهر براي احداث مساجد محلي نظير مسلم بن عقيل، حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد.
اين مقام مسوول ساماندهي امامزاده حسين(ع) را از ديگر پروژه‌هاي عمراني در دست اجرا در جنوب شهر عنوان و بيان کرد:شهر قزوين با وجود مطهر امامزاده حسين (ع) چهارمين حرم اهل بيت (ع) در ايران اسلامي نام گرفته و بر اين اساس پروژه ساماندهي اين مکان مقدس در دستور کار قرار دارد.
وي با بيان اينکه در اين طرح چهار سازمان و نهاد مشارکت دارند، ادامه داد: سهم شهرداري قزوين از تأمين اعتبارات مالي اين پروژه 15 ميليارد تومان است.
شهردار قزوين بيان کرد: در سال جاري براي اجراي عمليات عمراني روکش آسفالت معابر اصلي يک ميليارد و 500ميليون تومان و معابر فرعي 2ميليارد تومان اعتبار هزينه خواهد شد.
نصرتي مرمت و احياي مجموعه تاريخي سعدالسلطنه، مرمت خانه موزه ابوترابي و پروژه تجهيز عمارت سردار فخم جهت تبديل به موزه دکتر صالحي را از ديگر پروژه‌هاي اجرايي در منطقه يک عنوان کرد.
اين مقام مسوول گفت: در جنوب شهر قزوين همچنين پروژه نورپردازي بلوار تاکستان و نورپرداري بلوار راه آهن با اعتبار 21ميليون تومان و بلوار خامنه‌اي با اعتبار 50ميليون تومان اجرايي شده است.
پايان پيام

 

related images