10/12/2015

نصرتي، شهردار قزوين:

توسعه گردشگري قزوين نيازمند همفکري و همراهي مسئولان است

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: توسعه گردشگري قزوين نيازمند همدلي، همفکري و همراهي مسئولان است تا با يک وفاق جمعي و احساس تعلق صنعت گردشگر قزوين رونق پيدا کند.

 

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين که با محوريت هم‌انديشي شهردار، اعضاي شوراي شهر و مديرکل سازمان ميراث فرهنگي استان قزوين برگزار شد، با تاکيد بر اينکه بايد براي رونق گردشگري در شهر قزوين همه عوامل در کنار هم همفکري کنند، گفت: متولي اصلي گردشگري سازمان گردشگري است اما براي همراهي بايد در کنار اين سازمان قرار بگيريم تا بتوانيم براي جذب گردشگر در اين شهر به اهداف بهتري دست پيدا کنيم.
نصرتي بيان کرد: بايد براي رونق گردشگري در شهر قزوين همه عوامل به خصوص بخش خصوصي يکپارچه در کنار هم به فعاليت بپردازند.
شهردار قزوين با بيان اينکه هر يک از عوامل جذب گردشگر بايد نقش خود را به خوبي ايفـاء کنند، گفت: بايد در مرحله اول مشخص شود در قزوين اولويت براي رونق جذب گردشگر، گردشگران داخلي يا خارجي است و بر اساس آن برنامه‌ريزي صورت گيرد.
اين مقام مسوول با اشاره به اينکه بايد ظرفيت‌هاي گردشگري قزوين به خوبي شناخته شود و بر اساس آن قزوين معرفي شود، افزود:   85 اثر شاخص شهر قزوين در زمينه‌هاي مختلف براي معرفي به صورت ويژه شناسايي شده است.
شهردار قزوين با اشاره به ظرفيت‌هاي تاريخي، فرهنگي، طبيعي و مذهبي شهر قزوين گفت: بايد جذابيت‌هاي شهر قزوين به خوبي معرفي شود و همچنين نزديکي به تهران که ظرفيت خوبي براي اين شهر است را نبايد از آن غفلت کنيم.
وي اظهار کرد: در کنار نقاط قوت در اين شهر نقاط ضعفي هم وجود دارد اما در ابتدا بايد بتوانيم با همدلي از نقاط مثبت بهره‌برداري کنيم و در کنار آن به نقاط ضعف بپردازيم.
نصرتي با اشاره به اينکه در استان‌هاي مختلف ايران امامزادگان بي‌شماي وجود دارد که مزار دو پيامبر است، اضافه کرد: در شهر قزوين بقعه متبرکه به نام چهار انبيا(ع) وجود دارد که در هيچ جاي ايران نيست و اين ويژگي شاخص اين شهر است.
شهردار قزوين با اشاره به اينکه 130 هزار دانشجو در استان قزوين وجود دارد، بيان کرد: بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود که حداقل يک بار اين دانشجويان از آثار تاريخي و گردشگري اين استان بازديد کنند.
 نصرتي ادامه داد: اگر سازمان ميراث فرهنگي کشور در زمينه گردشگري وظيفه ذاتي و حاکميتي دارد و آن‌ها در اين راستا شرح وظيفه دارند، براي شهرداري‌ها اين موضوع امري حياتي است.
وي اضافه کرد: بر اين اساس شهرداري‌ها براي توسعه گردشگري همکاري خواهند داشت چراکه شهرداري‌ها منابع دولتي ندارند و بايد خودمختار در زمينه توليد منابع حرکت کنند.
نصرتي بيان کرد: جذب گردشگر در قزوين بهترين فرصتي است که وجود دارد چراکه قزوين داراي منابع خدادادي مي‌باشد و خيلي از شهرها اين منابع را ندارند و قزوين تاکنون نتوانسته است از اين منابع به خوبي استفاده کند.
اين مقام مسوول تاکيد کرد: براي کنار قرار گرفتن همه عوامل توسعه گردشگري بايد در ابتدا يک برنامه تدوين کنيم و با همدلي در اين مسير قدم برداريم.
شهردار قزوين اضافه کرد: آثار گردشگري شهر قزوين را اگر به درستي به گردشگران معرفي کنيم، مي‌توانيم اشتغال‌زايي خوبي را در اين شهر ايجاد کنيم.
نصرتي با اشاره به اينکه با جذب پنج تا 20 گردشگر مي‌توان اشتغال‌زايي خوبي ايجاد کرد، ادامه داد: اين موضوع اهميت رونق صنعت گردشگري را نشان مي‌دهد که مسئولان در اين راستا بايد همت مضاعفي داشته باشند.
شهردار قزوين بيان کرد: اميدوارم با برگزاري اين نشست هم انديشي بتوانيم به خوبي در کنار هم قرار بگيريم و بتوانيم به گونه‌اي عمل کنيم که شهر قزوين جزوء 10شهر اول استان در جذب گردشگر باشد.
 
آمادگي همکاري با سازمان ميراث فرهنگي
 
فرج‌الله فصيحي‌رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين جلسه با تاکيد بر اينکه شورا و شهرداري آمادگي همکاري با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي توسعه گردشگري شهر قزوين را دارد، گفت: شورا و شهرداري قزوين يک بازوي توانمند براي ميراث فرهنگي است و مي‌توان در کنار هم اقدامات ارزشمندي براي اين شهر انجام داد. 
وي با تاکيد بر همدلي و همزباني مديران استان قزوين براي رونق صنعت گردشگري افزود: درباره هر موضوعي سلايق، ايده‌ها و نظرات مختلف وجود دارد و بايد با همفکري بتوانيم سلايق، ايده‌ها و نظرات مختلف را به هم نزديک کنيم و براي اين شهر قدم‌هاي موثري برداريم.
رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين نيز با تاکيد بر اينکه بايد توسعه گردشگري در شهر قزوين اولويت اصلي باشد، گفت: براي تحقق توسعه گردشگري شهر قزوين بايد همه عوامل اهتمام لازم را داشته باشند.
 
استفاده از ظرفيت‌ها براي توسعه گردشگري
 
محمدعلي حضرتي، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان قزوين نيز در اين جلسه گفت: براي توسعه گردشگري شهر قزوين آمادگي همکاري را داريم تا بتوانيم به اهداف تعريف شده برسيم.
وي افزود: بايد به سمت تقويت همدلي و همراهي حرکت کنيم و اين آمادگي از طرف اين سازمان وجود دارد.
حضرتي با اشاره به برنامه‌هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت براي جذب گردشگر گفت: بايد بتوانيم با کمک يکديگر براي توسعه گردشگري، اقتصاد اين شهر را رونق ببخشيم.
وي ادامه داد: براي محقق شدن طرح پنج برابر شدن تعداد مسافران خارجي تا پايان برنامه ششم توسعه کشور، بايد از ظرفيت‌هاي موجود استفاده کرد.
وي با تاکيد بر استفاده از تمام ظرفيت‌هاي براي توسعه گردشگري گفت: گردشگري استان قزوين نيازمند چندين مؤلفه از جمله ايجاد مراکز اقامتي و پذيرايي مناسب با رده‌هاي مختلف قيمت است که اکنون چنين مراکزي با قيمت پايين در استان قزوين کم است، البته هتل درجه يک و سه به اندازه کافي وجود دارد، ولي هتل درجه چهار و پنج وجود ندارد که اين خلأ در استان محسوب مي‌شود.
مديرکل ميراث فرهنگي استان قزوين با بيان اينکه در مکان‌هاي که در جذب گردشگر شاخص است، بايد امکاناتي را فراهم کرد تا حضور آنها افزايش يابد، اضافه کرد: با انجام اين مطلب بايد توقف گردشگران در اين استان افزايش يابد تا بتوانيم بازديد آنها را از آثار تاريخي و فرهنگي ارتقا دهيم.
اين مسئول ادامه داد: بايد پياده‌ راه‌هايي طراحي کنيم تا گردشگران از تماشاي اماکن مختلف گردشگري و ديدن بناهاي متعدد اين شهر لذت ببرند.
در ادامه اين جلسه اعضاي شوراي شهر نيز نقطه نظرات خود را در راستاي توسعه گردشگري قزوين بيان کردند.
پايان پيام

 

related images