پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۲۳

نصرتي، شهردار قزوين:

اتحاد و همدلي براي اجراي پروژه‌هاي شاخص شهر قزوين ادامه پيدا کند

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: افتتاح پروژه‌هاي شاخص شهرداري قزوين در شرايط اقتصادي سخت حاصل همدلي، اتحاد و اقتدار بين مسوولان استاني و شهري است.

 

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در آئين افتتاح تقاطع غيرهمسطح نخبگان و بلوار شهيد قدرت‌اله چگيني(شرق ملاصدرا) در شب گذشته که با اعتبار 450 ميليارد ريال با حضور مسوولان استاني و شهري برگزار شد، افزود: امروز با اتحاد و همدلي شاهد به نتيجه رسيدن تلاش‌هاي عوامل اجرايي اين پروژه بزرگ هستيم که از لحاظ طراحي و موقعيت استراتژيک جزو معدود پروژه‌هاي شاخص شهر قزوين محسوب مي‌شود.
نصرتي با تشکر از عوامل اجرايي براي به نتيجه رسيدن اين پروژه افزود: جاي خوشحالي مي‌باشد که با افتتاح اين پروژه بزرگ از يک سو شريان اصلي ورود و خروج استاندارد از آزادراه تهران – زنجان و از سوي ديگر بعنوان تامين کننده راه‌هاي دسترسي دانشگاه آزاد اسلامي، بوستان ملي باراجين و تالار شهر حائز فراهم شده و اين بسيار ارزشمند است.
شهردار قزوين بيان کرد: در چند ماه گذشته براي سرعت کار بالا، عمليات عمراني زيرسازي و آسفالت اين پروژه از سوي سازمان عمران شهرداري قزوين به صورت شبانه‌روزي با کيفيت بالا صورت گرفت.
اين مقام مسوول با بيان اينکه اين پروژه با حجم کاري بالا در اين شرايط اقتصادي با اتحاد و اقتدار به بهره‌برداري رسيده است، گفت: از اول مهره ماه سال جاري شاهد بهره‌برداري از 6 پروژه در شهر بوديم که تا پايان آبان ماه 4 پروژه ديگر به بهره‌برداري خواهد رسيد.
نصرتي با اشاره به کلنگ‌زني بوستان محلي مالکانه و فرهنگسراي سنجيده و رز بيان کرد: اميدواريم اين اتحاد و همدلي براي اجراي پروژه‌هاي شاخص شهر قزوين همچنان ادامه پيدا کند و به همين شرايط راضي نباشيم.
شهردار قزوين گفت: براي اجراي پروژه‌هاي شهر قزوين که توسعه و آباداني اين شهر را به همراه دارد حمايت استاني وجود دارد و اميدواريم با ادامه اين حمايت‌ها در اين شرايط اقتصادي نگران ادامه اجراي پروژه‌ها نباشيم.
وي افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاري با قرارگاه خاتم الاوصياء(عج) تا سقف 500 ميليارد تومان پروژه‌هاي نيمه تمام از جمله بهره‌برداري از فضاهاي اقامتي و پذيرايي مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه در فاز اول، سرمايه گذاري و تکميل و بهره برداري از هتل بين المللي شهر در حکم آباد، بهره برداري از مراکز اقامتي و گردشگري بوستان ملي باراجين و ساير پروژه ها از جمله منطقه نمونه گردشگري کامان و زرشک، امامزاده حسين(ع) و گراند هتل قزوين به پايان خواهند رسيد.
نصرتي با بيان اينکه در شرايط سخت اقتصادي ابتکار براي تامين منابع مالي جهت اجراي پروژه‌هاي شاخص سخت است، گفت: اکنون 20تقاطع غيرهمسطح در شهر قزوين احداث شده است که تقاطع غيرهمسطح شهيد ابوترابي در 2 ماه کاري به پايان خواهد رسيد.
وي بيان کرد: توسعه گردشگري شهر قزوين در اولويت کاري قرار دارد و اميدواريم با معرفي 85 فضاي تاريخي، طبيعي و فرهنگي شاخص قزوين توسعه گردشگري با سرعت بيشتري صورت گيرد.
شهردار قزوين گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي خدادادي شهر قزوين با رونق گردشگري مي‌توان هميشه اقتصاد شهر را پويا نگه داشت.
نصرتي با بيان اينکه عمليات عمراني پروژه تقاطع غيرهمسطح نخبگان از اوايل سال 92 آغاز شده است، افزود: مديريت شهري در تلاش است، قزوين را به شهر گردشگري تبديل كند و در اين راستا ساماندهي سه محور از ورودي شهر را در سال 92 در دستور كار قرار داد.
نصرتي بهبود عبور و مرور شهري را از اهداف اصلي احداث اين پروژه عنوان کرد و افزود: پروژه تقاطع غيرهمسطح نخبگان در راستاي ساماندهي ورودي‌هاي شهر از اتوبان قزوين-زنجان احداث شده است.
اين مقام مسوول با اشاره به بهره‌برداري از بلوار شهيد قدرت اله چگيني اظهار کرد: از سال 91 اين پروزه آغاز شده است و اين پروژه از پروژه‌هاي شاخص منطقه سه شهرداري قزوين در راستاي كاهش بار ترافيكي است،
وي بيان كرد: احداث اين بلوار براي كاهش بار ترافيكي چهار راه شهيد بابايي و دسترسي آسان به اتوبان ضروري بود.
شهردار قزوين با بيان اينکه طول اين بلوار 2 کيلومتر و عرض آن 55 متر است، گفت: اين بلوار شامل لاين كندرو، تندرو، پياده رو و مسير دوچرخه است و يک لاين جنوبي بلوار نيز ان‌شاءاله با همکاري لشکر 16زرهي به زودي تکميل و زير بار ترافيک خواهد رفت.
اين مقام مسوول تاكيد كرد: احداث اين بلوار در منطقه سه شهرداري قزوين از نظر كاهش بار ترافيكي مهم است و بهره‌برداري از آن رضايت شهروندان را به همراه دارد.
پايان پيام   
  
 

 

تصاویر مرتبط