پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۲۳

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين صورت گرفت؛

بازديد از آسايشگاه خيريه سالمندان اميرالمومنين قزوين

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين به همراه اعضاي شوراي شهر قزوين، جمعي از کارکنان سازمان و مرکز بهداشت شهيد بلنديان قزوين با هدف گراميداشت سالمندان از سراي خيريه سالمندان اميرالمومنين (ع) قزوين بازديد کردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرد اري قزوين، خوانساري رئيس مرکز بهداشت شهيد بلنديان قزوين در جريان اين بازديد گفت: دوران سالمندي همانند دوران کودکي يا جواني، يکي از مراحل زندگي است با اين تفاوت که دوره سالمندي، همراه با تحليل قوا و کاهش ميزان فعاليت هاي فيزيکي مي باشد.

دکتر عليرضا خوانساري افزود: بايد بيش از هر چيزي به فرزندان خود ياد بدهيم که سالمندان در خانواده داراي جايگاه هستند، جاي سالمندان، پيش از آنکه در «سراي سالمندان» باشد، کانون گرم و بامحبت خانه ‏هاست، تا چراغ خانه روشن بماند.

عرفاني، مديرعامل آسايشگاه خيريه سالمندان اميرالمومنين (ع) قزوين نيز گفت: اين آسايشگاه در سال 73 به همت خيرين و با ترکيب هيات امنايي تاسيس شد و تمامي فعاليتهاي آن مردمي و عام المنفعه است که با هدف  نگهداري، مراقبت و توانبخشي سالمندان و معلولان نيازمند و بدون سرپرست راه اندازي شده است.

بهاالدين عرفاني افزود: تامين منابع مالي اين آسايشگاه وابسته به کمک هاي مردمي است و 25 درصد هزينه هاي اين مرکز نيز به صورت يارانه توسط بهزيستي پرداخت مي شود.

وي اظهار داشت: اين آسايشگاه در زميني به مساحت 10 هکتار در هفت فاز به ظرفيت 700 نفر طراحي شده که فاز اول آن با زيربناي سه هزار مترمربع در دو سالن مجزا براي بانوان و آقايان ساخته شده است.

عرفاني اضافه کرد: اين مجموعه داراي درمانگاه، توانبخشي،فيزيوتراپي، داندانپزشکي، نمازخانه، فضاي سبز و دو آسايشگاه مجزا به ظرفيت هرکدام 50 نفر است که براي ساخت آن بيش از يک ميليارد و 400 ميليون ريال توسط خيرين هزينه شده است.

وي با بيان اين مطلب که 70 سالمند در اين آسايشگاه وجود دارد،گفت: پيش بيني مي شود با رشد جمعيت فعلي کشور در 15 سال آينده حداقل 10 الي 15 درصد جمعيت کشور سالمند مي باشند که از اين رقم سهم قزوين بيش از هزار و 200 سالمند مي باشد، لذا مسئولان ذي ربط تدابير ويژه اي اتخاد کنند.

عرفاني خواستار حمايت و همکاري مسئولان جهت راه اندازي هزار تخت در آسايشگاه خيريه سالمندان اميرالمومنين (ع) قزوين شد و گفت: مسئولان براي پيشگيري از چالش هاي پيش رو بايد امروز تدبير کنند، فراد دير است.

همچنين مراسم جشني با همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و مرکز بهداشت شهيد بلنديان قزوين براي ايجاد نشاط و شادابي در اين مرکز براي سالمندان برگزار شد.

آسايشگاه سالمندان و معلولان اميرالمومنين قزوين در کيلومتر پنج جاده قزوين به الموت قرار دارد.

 

 

تصاویر مرتبط