11/3/2015

کاظمي، مديرعامل سازمان فضاي سبز شهرداري قزوين:

85 هزار مترمربع به فضاي سبز قزوين در سال94 اضافه شد

سيد مهدي کاظمي، مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين گفت: در راستاي رسالت توسعه فضاي سبز، شهرداري قزوين در چند سال اخير اقدامات ارزشمندي براي سرسبزي و طراوت شهر انجام داده و در سال جاري 85هزار مترمربع به فضاي سبز بوستان‌ها اضافه شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان پارکها و فضاي سبز  شهرداري قزوين، کاظمي افزود: به موازات اجراي طرح‌هاي توسعه فضاي سبز، طرح نگهداري فضاي سبز و صيانت از 590 هکتار فضاي سبز موجود از اولويت‌هاي برنامه کاري اين سازمان است. 

وي بيان کرد: در سال 94 و با مشارکت مناطق سه گانه شهرداري قزوين علاوه بر توسعه فضاي سبز در بخش‌هاي مختلف، سراي پيشکسوتان و بوستانهاي فرهنگ، آينده سازان و ملاخليلا در سال جاري احداث شده است.

کاظمي گفت: احداث چندين هکتار فضاي سبز در حاشيه تقاطع‌هاي غيرهمسطح ولايت، امام علي(ع)، مطهري، نصر، سرداران و شهيدرجايي، رشد و توسعه بوستان 1400 هکتاري باراجين به يک بوستان ملي و تراز اول کشور و توسعه آن در فاز 2، احداث دهکده طبيعت قزوين، آغاز عمليات اجرايي بوستان‌هاي مختلف در مناطق کمتر برخوردار شامل بوستان هاي 7 هکتاري ملاخليلا، بوستانهاي فرهنگ، سراي پيشکسوتان و آينده‌سازان به مساحت 85 هزار مترمربع از جمله اقدامات توسعه فضاي سبز مي‌باشد.

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين ادامه داد: احداث بزرگترين بوستان جنوب شهر قزوين، در راستاي رسالت توسعه فضاي سبز گام ارزشمندي در حفظ محيط زيست شهري و سرسبزي و طراوت شهر قزوين است. 

کاظمي يادآور شد: توسعه بيش از پيش فضاي سبز، همگام با رشد و توسعه شهر قزوين شامل احداث چندين هکتار فضاي سبز در حاشيه 7 تقاطع غيرهمسطح،  نشان از اراده جدي مديريت شهري براي توسعه متوازن طرح‌هاي فضاي سبز و عمران شهري است.

 اين مسئول گفت: عمليات اجرايي احداث بوستان ملاخليلا با حفظ و احياء درختان تنومند، بکارگيري مصالح طبيعي، استفاده از طراحي سنتي در احداث ابنيه موجود آغاز شده که  با بهره‌برداري از آن، کمبودهاي فضاي سبز در منطقه جنوبي شهر قزوين جبران و امکانات رفاهي و تفريحي مناسبي براي شهروندان فراهم مي‌آيد.

وي بوستان زيباي مولاخليلا را رويشي از دل باغستان سنتي و نمادي از تفکر مبتني بر سبک و سياق سنتي دانست و افزود: اين بوستان، با رعايت الزامات يک بوستان شهري بزرگ و با تکيه بر حفظ بافت سنتي باغستان سنتي احداث شده و به لحاظ ويژگي‌هاي منحصر بفرد و کاربري‌هاي مختلف آن در زمينههاي تفريحي، آموزشي،فرهنگي، تجاري و اقامتي مجموعه‌اي متفاوت و کم نظير در سطح کشور محسوب مي‌شود.

لازم بذکر است؛  به لحاظ موقعيت خاص جغرافيايي و قرارگيري در مسير ورودي شهر، بخش غربي اين بوستان به عنوان بوستان مسافر پيش بيني و  امکانات اقامتي  مناسبي براي پذيرايي از  مسافران اختصاص يافته است.

پايان پيام

 

related images