چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۱۳

صديقي، عضو شوراي شهر قزوين:

شهدا روزنه بهشت را ديده بودند که تحمل سختي‌ها را داشتند

محمدرضا صديقي، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: معتقدم شهدا روزنه بهشت را ديده بودند و تحمل اين همه سختي را داشتند.

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ صديقي در ديدار صميمي با مادر و برادر شهيد "حميد خالقي" افزود: پدر حميد آقا جزو پيشکسوتان سپاه بود دلش هميشه با رزمندگان بود.
وي ادامه داد: در طلائيه رزمندگان خيلي از خود گذشتگي داشتند در فاصله 500متري با عراقي‌ها در حال نبرد بودند در يک سنگر دومتري زندگي مي‌کردند و فقط شب‌ها مي‌توانستند بيرون بروند و آذوقه تهيه کنند.
مادر شهيد خالقي نيز گفت: فرزندم وقتي که آخرين بار به جبهه مي‌رفت گفت موتورم را تا شب هفت‌ام به سپاه بدهيد و وصيت کرد که کفش‌هاي جديدش را هم به نيازمندي بدهيم.
وي افزود: فرزندم مي‌گفت من با موتورم از پل صراط رد مي‌شوم.
اين مادر شهيد ادامه داد: قبل از عمليات که منجر به شهادتش شود، کارهاي خانه را با سرعت انجام مي‌داد حتي پسته‌هاي باقلوايي که براي شب عيد درست مي‌کردم را برداشت و براي رزمندگان برد.
وي درباره شهادت فرزندش نيز گفت: شب 13 فروردين نيمه‌هاي شب خيلي بي‌تاب شدم به انباري رفتم ساک خوني حميد را ديدم با توجه به اينکه عروس فرزند بزرگم باردار بود تا صبح در همان انباري ناله کردم.
شايان ذکر است؛ در اين ديدار محمدرضا صديقي آزاده و رزمنده دوران دفاع مقدس و عضو شوراي اسلامي شهر، مهندس قبادي عضو نظام مهندسي ساختمان، عباس برزگر ابراهيمي جانشين فرمانده سپاه استان، محمدحسيني مدير عامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري، حسين عمومي مدير عامل سازمان ميادين و ميوه و تره‌بار شهرداري، غلامرضا ابراهيمي مديرعامل سازمان آرامستان‌ها و اصغر‌ الهياري مشاور امور ايثارگران شهرداري در اين جلسه حضور داشتند.
حميد خالقي، چهاردهم فروردين 1346در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش محمدعلي، کفاش بود و مادرش زهرا نام داشت. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. سيزدهم فروردين 1364 در طلائيه بر اثر اصابت گلوله به گردن و ترکش به دست و پا، شهيد شد.
 
دست نوشته حميد خالقي
     برادران و خواهران، راه سعادت بخش حسين(ع) را ادامه دهيد و زينب(س) وار زندگي کنيد.
اي برادران، اي جوانان! نکند که در رختخواب ذلت بميريد که حسين(ع) در ميدان نبرد شهيد شد، مبادا در غفلت بميريد که علي(ع) در محراب عبادت شهيد شد و مبادا در حال بي‌تفاوتي بميريد که علي اکبر حسين(ع) با هدف شهيد شد .سرورانم، استغفار و دعا را از ياد نبريد که بهترين درمانها براي تسکين دردهاست، هميشه به ياد خدا باشيد و در راه او قدم برداريد. مبادا که دشمنان بين شما تفرقه بيندازند و شما را از روحانيت جدا کنند، اگر چنين کردند، روز شکست ماست.

 

تصاویر مرتبط