دوشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۱۸

ابراهيمي، مديرعامل سازمان آرمستان‌هاي شهرداري قزوين خبر داد؛

آغاز پروژه کف‌سازي و نصب سنگ قبور فاز دوم آرامستان بهشت حسيني

غلامرضا ابراهيمي، مديرعامل سازمان آرمستان‌هاي شهرداري قزوين گفت: اجراي پروژه کف‌سازي و نصب سنگ قبور مرحله دوم آرامستان بهشت حسيني در سه مرحله در مراحل سه گانه با مساحتي به متراژ 14 هزار مترمربع برنامه‌ريزي و عملياتي شده و مرحله دوم نيز در حال اجراست.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين؛ غلامرضا ابراهيمي افزود: مرحله اول کف سازي و محوطه‌سازي آرامستان بهشت حسيني در مساحتي به متراژ 4500 متر مربع با هزينه بالغ بر 3ميليارد و دويست ميليون ريال در آبان ماه سال 93 آغاز و در تيرماه سال جاري به پايان رسيد.

وي افزود: مرحله دوم اين پروژه نيز با تخريب بتن قبلي و هم سطح سازي به منظور آماده‌سازي محوطه جهت اجرايي کردن کف سازي در مساحتي به متراژ 4500 متر مربع با هزينه اي بالغ بر 600 ميليون ريال در مهرماه سال جاري پايان يافت.

مدير عامل سازمان آرامستان شهرداري قزوين اظهار کرد: برنامه ريزي و مطالعات جامع جهت اجراي کف سازي و نصب سنگ هاي قبور اين پروژه از سوي کارشناسان اين حوزه صورت گرفت و طبق اين برنامه اقدامات پاياني مرحله دوم در مساحتي به متراژ 4500 مترمربع با هزينه اي بالغ بر 3 ميليارد ريال وارد مرحله عملياتي شده است و چند ماه اخير به بهره برداري خواهد رسيد.

وي بيان کرد: در مجموع اين طرح در مساحتي بالغ بر14 هزار مترمربع و با هزينه اي  9 ميليارد ريال به صورت پيمانکاري و از محل درآمدهاي سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين اجرايي شده است.

ابراهيمي فراهم کردن سهولت در رفت و آمد شهروندان بويژه معلولين و جانبازان را يکي از اهداف پروژه کف سازي و محوطه سازي آرمستان بهشت حسيني عنوان کرد و گفت: مهم ترين اهداف آرامستان هاي شهرداري قزوين ايجاد شرايطي مناسب براي رفت و آمد و حضوري بي دغدغه در تمامي فصول سال براي شهروندان است. فلذا از آنجايي که محوطه آرامستان بهشت حسيني در 6 ماهه دوم سال با وجود تغييراتي جوي با مشکلات آب گرفتگي مواجه مي شد و ايضا براي ايجاد فضاي زيبا در اين آرامستان تصميم بر اين گرفته شد که اقدامات لازم به منظور کف سازي و محوطه سازي در اين آرامستان در دستور کار قرار گيرد.

وي گفت: آرامستان بهشت حسيني يکي از قديمي‌ترين آرامستان هاي شهر قزوين است که در کمربندي جمهوري اسلامي ايران در چهارراه نوبيلي واقع است.

تکميل حجرات در آرامستان بهشت فاطمه(س)

 وي درباره تکميل قبور حجرات آرامستان بهشت فاطمه(س) گفت: پروژه قبور حجرات از سال 88 با دستور کار شوراي سياست گذاري آرامستان هاي شهرداري قزوين به تعداد دو هزار حفره آغاز شد و مهرماه سال جاري با مبلغي 250ميليون ريال پايان يافت.

ابراهيمي ساخت قبور، پوشش سنگ لحد، خاکريزي و جمع آوري نخاله را از جزئيات اين طرح برشمرد.

 تخريب ديوار شرقي آرمستان بهشت فاطمه(س) به منظور تعريض جاده فارسيان

 مدير عامل سازمان آرامستان شهرداري قزوين تخريب ديوار شرقي آرمستان بهشت فاطمه(س) به منظور تعريض جاده فارسيان را از ديگر اقدامات اين سازمان دانست و گفت: جاده فارسيان به دليل کم عريض بودن با مشکلات رفت و آمد اهالي جاده فارسيان همراه بود. به همين دليل اين سازمان به منظور تسهيل در عبور و مرور اين اهالي تصميم به تخريب ديوار شرقي اين سازمان گرفت.

وي ادامه داد: تخريب و ديوارکشي اين طرح به متراژ هزار و هشتصد متر مربع با هزينه اي بالغ بر دويست و بيست ميليون ريال به صورت اماني و از محل درآمدهاي سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين اجرايي شده است.   

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط