دوشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۱۸

فدائي‌فر، مدير منطقه سه شهرداري قزوين:

شهرداري قزوين با هرگونه تخلفات ساختماني برخورد مي‌کند

کيومرث فدائي‌فر، مدير منطقه سه شهرداري قزوين گفت: با توجه به افزايش ميزان تخلفات ساختماني در حريم شهر، شهرداري قزوين با متخلفان اين حوزه برخورد قانوني مي‌کند.

به گزارش روابط عمومي منطقه سه شهرداري قزوين؛ فدائي‌فر افزود: در راستاي ساماندهي وضعيت ساخت و سازها در سطح شهر و حريم شهر، تخلفات ساختماني پيگيري و به شدت با تخلفات برخورد مي‌شود.

وي با بيان اينکه در مهر 94 فقط 9 مورد پروانه ساختماني در اين منطقه صادر شده است، بيان کرد: منطقه سه شهرداري قزوين در مهرماه سال جاري 221 مورد پرونده ساختماني را به کميسيون ماده صد ارسال کرده که بيشتر اين تخلفات در حريم شهر صورت گرفته است.

فدائي‌فر به دلايل تخلفات ساختماني از سوي برخي شهروندان اشاره و بيان کرد: با توجه به اينکه در حريم شهر قانون مستند و شفاي وجود ندارد، اگر درخواستي وارد سيستم اداري شود به علت طولاني بودن بروکراسي اداري و صرف هزينه‌هاي زماني و ريالي بالا،  برخي شهروندان مسير قانون‌گريزي و قانون‌شکني را انتخاب مي‌کنند تا بتوانند زودتر و ارزان‌تر به هدف خودشان برسند.

وي تغيير کاربري‌هاي غيرمجاز را از تخلفات چشمگير در شهر عنوان کرد و گفت: شهرداري قزوين يکسري سياست‌هاي تشويقي براي صدور پروانه‌هاي ساختماني از جمله تسريع در روند صدور و کاهش هزينه‌ها اتخاذ کرده است.

وي اظهار کرد: براي رونق صنعت ساختمان نيازمند يک برنامه مدون و همراهي مديران ارشد استاني و ساير ارگان‌هاي مرتبط با صدور پروانه ساختماني هستيم.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط