چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۲۷

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين:

31 نفر در آسانسورها در يک ماه گذشته در قزوين محبوس شدند

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين گفت: آتش نشانان قزوين در يک ماه گذشته طي 16 عمليات محبوس شدن در آسانسور، 31 نفر از شهروندان را نجات دادند.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين، ذوالقدر گفت: در دنياي پيشرفته امروز با رشد روز افزون فناوري و رشد عمودي شهرها، مراقبت و نگهداري از ساختمان‌ها که آسانسور نيز بخشي از آنهاست اهميت ويژه‌اي دارد. ذوالقدر افزود: با افزايش تعداد ساختمان‌هاي بلند و براي جلوگيري از خسارت هاي جبران ناپذير، مراقبت و نگهداري از آسانسورها بايد بيشتر از قبل مورد توجه قرار گيرد، چرا که آسانسورها به عنوان قلب ساختمان اهميت ويژه اي دارند.
وي تاکيد کرد: بازديد، سرويس و نگهداري از تاسيسات آسانسور مي بايست حداقل يکبار در ماه توسط متخصص اين امر انجام شود. مدير عامل سازمان آتش نشاني قزوين تاکيد کرد: شهروندان از سوار شدن کودکان به تنهائي در آسانسور، از سوار شدن بيش از حد ظرفيت درون کابين و از حمل اشياء و بارهاي سنگين و حجيم با آسانسور نفربر خودداري کنند.
ذوالقدر شايع‌ترين حوادث آسانسور را توقف کابين در بين طبقات، به علت نقص فني يا قطع جريان برق نام برد و از شهروندان خواست: در صورت بروز حوادث آسانسور ضمن حفظ خونسردي با تلفن 125 سازمان آتش نشاني قزوين تماس حاصل کنند.

 

تصاویر مرتبط