پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۲۸

ابراهيمي، مدير عامل آرامستان هاي قزوين؛

نصب سنگ قبور در روزهاي يکشنبه و سه‌شنبه در آرامستان‌ها صورت مي‌گيرد

غلامرضا ابراهيمي، مديرعامل سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين گفت: نصب سنگ قبور در روزهاي معين موجب دستاوردهاي مالي و زماني هم براي سازمان آرامستان ها و هم براي خانواده متوفي مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين؛ غلامرضا ابراهيمي افزود: نصب سنگ قبور فقط در روزهاي يکشنبه و سه شنبه صورت مي گيرد. وي ادامه داد: بنابر مطالعات صورت گرفته در خصوص نصب سنگ قبور به اين نتيجه رسيديم که نصب سنگ قبور در تمامي ايام هفته، موجب افزايش هزينه براي سازمان آرامستان ها مي شود. علاوه بر آن براي عموم مردم نيز مشکلاتي را به همراه دارد.

مديرعامل سازمان آرامستان هاي قزوين شکسته شدن سنگ قبور عروجيان در روزهاي پنج شنبه و جمعه را از عمده مشکلات گذشته اين سازمان دانست و افزود: نصب سنگ قبور عروجيان در ايام پاياني هفته به ويژه روزهاي پنج شنبه و جمعه به دليل حضور کثيري از مردم در آرامستان ها امکان پذير نيست زيرا موجب شکست و غيرهموار شدن سنگ قبور مي شود که همين امر در گذشته موجب گلايه مندي خانواده متوفي شده بود.

وي مديريت زمان و هزينه براي سازمان آرامستان ها و هم خانواده متوفي را از ديگر عوامل نصب سنگ قبور در روزهاي شنبه و يکشنبه عنوان کرد و گفت: نصب سنگ قبور در روزهاي معين موجب مي شود که سازمان آرامستان ها در جذب پيمانکار در اين حوزه دچار مشکل نشده و سازمان آمادگي و برنامه ريزي پوياتري براي مديريت هزينه داشته باشد و همچنين اين طرح موجب مي شود که خانواده متوفي ساکن در اطراف شهر  قزوين با اطلاعات قبلي در روز معين به درخواست سنگ قبر و نصب آن اقدام کنند.

اين مقام مسئول ادامه داد: در گذشته خانواده هاي متوفي بي توجه به بحث زمان در ايام نزديک به چهلمين روز متوفي سنگ قبور را جهت نصب، تحويل سازمان مي دادند و سازمان در مواقعي با تعداد زيادي از اين نوع درخواست ها در يک روز مواجه شده و از مديريت زمان و کيفيت در نصب سنگ کاسته مي شد. فلذا با اجراي اين طرح زمان کافي براي نصب سنگ قبور و دوام بخشي آن مهيا مي‌شود که علاوه بر رضايت مندي خانواده متوفي، بحث کاهش هزينه ها نيز تحقق مي يابد.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط