9/7/2014

مادر شهيد:

مجيد به من گفت نگران نباش کنارت هستم

همزمان با دهه کرامت و به همت مشاور امور ايثارگران شهرداري قزوين، جمعي از مديران شهري قزوين با خانواده شهيد مجيد رباني ديدار و گفتگو کردند.

 

همزمان با دهه کرامت و به همت مشاور امور ايثارگران شهرداري قزوين، جمعي از مديران شهري قزوين با خانواده شهيد مجيد رباني ديدار و گفتگو کردند.
 

پدر شهيد:

مجيد گفت من را از جهاد وشهادت عقب انداختيد

محمود رباني، پدر شهيد مجيد رباني گفت: مجيد از بچگي با بچه هاي ديگر فرق بسياري داشت که خيلي ها به اين موضوع اذعان داشتند.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين ؛ وي با اظهار اينکه از سه سالگي دنبال اين بود در اتاق جداگانه بخوابد، افزود: بعد از شهادتش فهميديم که دل و جرات بسياري داشت.
پدر شهيد افزود: مجيد يک تفنگ بادي داشت که همشه در زير زمين تمرين تيراندازي مي کرد و تمام ديوار و سقف زير زمين سوراخ سوراخ بود.
وي ادامه داد: يک بار قرار بود براي عمليات به جزيره مجنون برود چون من به مهاباد رفته بودم به خانواده سپردم نگذارند مجيد به جبهه برود تا من بيايم و وقتي برگشتم ديدم مجيد خيلي دل شکسته است و با بغض مي گفتم شماها من را از جهاد و شهادت عقب انداختيد.
 

 

مادر شهيد:

 

 

به من گفت مادر نگران نباش کنارت هستم

مادر شهيد رباني گفت: در زمان مدرسه بخشي از غذايش را به مدرسه مي برد که بعدا گفت براي يک از دوستان نيازمندم مي برم و دست آخر من و پدرش را قانع کرد که يک دست لباس، کيف و کفش خوب براي آن همکلاسي اش خريديم و به طور ناشناش به دست آنان رساند.

مادر شهيد رباني با تاکيد براينکه ياد شهدا فراموش شدني نيست ، گفت: بعد از شهادت قرار بود در بيمارستان دي تهران عمل جراحي انجام دهم که خيلي مضطرب بودم از خدا کمک خواستم يک دفعه مجيد شهيدم را بالاي سرم ديدم که دستش را روي شانه ام گذاشتم گفت مادرم نگران نباش من کنارت هست که يک دفعه آرام و قرار گرفتم من بعد از شهادت حضور فرزند شهيدم را هر لحظه کنار خودم حس مي کنم.
عباس برزگر ابراهيمي، جانشين فرمانده سپاه استان قزوين نيز در اين ديدار صميمي گفت: ديدار با پدران و مادران شهدا يک وظايف همگاني است و خودمان در اين ديدارها انرژي مضاعف براي خدمت مي گيريم.
حسين صلح جو، يکي از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز گفت: مادران و پدران شهدا با بخشي از خصلت هاي شهدا آشنا بودند در حالي که بيشتر خصائص ممتاز شهدا در جبهه و زمان عمليات ها ظهور مي کرد.
وي با اشاره به اينکه رزمنده ها در فضاي معنوي جبهه ها خودشان را ساخته بودند ادامه داد: هر کدام از رزمنده ها در جبهه رفتارها عجيبي داشتند و بذل جان مي کردند
اين عضو شوراي شهر قزوين بيان کرد: اميدوارم با عنايت به اينکه شهدا زنده اند و شاهد اعمال همه ما هستند شرمنده شهدا نشويم
مجيد رباني يکم فروردين 1344 در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش محمود، کارمند و مادرش صديقه نام دارد و تا دوم راهنمايي درس خواند. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. بيست و سوم مهر 1361 در ترجان سقز هنگام درگيري با گروه‌هاي ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهداي زادگاهش واقع است.
  
وصيت نامه شهيد مجيد رباني

 

به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان.
 « من يقاتل في سبيل الله فيقتل او يغلب فسوف نوتيه اجراً عظيماً.». (نساء/ 74). و هر کس در جهاد، به راه خدا کشته و يا فاتح گرديد، زود باشد که او را (در بهشت ابدي) اجري عظيم دهيم.
با درود بر مهدي (عج)، منجي عالم بشريت و دادگستر جهان و نايب بر حقش، خميني کبير [(س)] و با سلام به شهيدان اسلام. اوّل از همه اين را مي‌گويم که: «اي کاش! ميليون‌ها جان داشتم و فداي اسلام، قرآن، خدا و نايب امام زمان (عج) ، خميني (س) مي‌کردم.» من نتوانستم زحماتي را که پدر و مادرم برايم کشيدند، جبران کنم و از اين جهت از پدر و مادرم حلاليت مي‌طلبم.
اي فرزندان ايران! جهاد کنيد در راه خدا و بکشيد اين کافران را و از قرآن، اسلام و جان و مال خويش دفاع کنيد و نگذاريد خون اين پاسداران و سربازان جان بر کف هدر شود. از نهادهاي انقلابي خواستارم رعايت اخلاق اسلامي را با برادران و خواهران خود بکنند، که از ايشان بايد «چمران‌»ها ساخته شوند و چشم اميد انقلاب همين‌ها هستند، تا منافقين کوردل بدانند که هدف ما اسلام راستين است؛ نه شرقي و نه غربي. اي امت حزب الله! به احدي اجازه‌ي کوچک‌ترين جسارت را به امام خميني عزيز (س) ندهيد.
در پايان از خانم‌هاي بي‌حجاب خواهش مي‌کنم که حجاب شان را رعايت کنند و از خانواده‌ام نيز خواهش مي‌کنم که بعد از مرگ من گريه نکنند، که روح مرا سخت عذاب مي‌دهد. از پدرم مي‌خواهم که بعد از مرگ من، اگر دارايي اي دارم، به جنگ‌زده‌ها بدهد و از برادرم نيز مي‌خواهم که درس خود را ادامه داده و در راه انقلاب کوشا باشد. و السلام عليکم و رحمه الله و برکاته.
مجيد رباني


related images