دوشنبه ۱۳۹۳/۰۶/۲۴

فدايي‌فر، مدير منطقه يک شهرداري قزوين:

انطباق بافت‌هاي فرسوده و تاريخي، فرسودگي اين بافت را بيشتر مي‌کند

انطباق بافت فرسوده با بافت تاريخي شهر باعث شده است که اين بافت احيا و بازسازي نشود و دستگاه‌هاي خدمات رسان در ارايه خدمات به شهروندان با مشکل روبرو شوند.

 

کيومرث فدايي‌فر، مدير منطقه يک شهرداري قزوين گفت: انطباق بافت فرسوده با بافت تاريخي شهر باعث شده است که اين بافت احيا و بازسازي نشود و دستگاه‌هاي خدمات رسان در ارايه خدمات به شهروندان با مشکل روبرو شوند.
به گزارش روابط عمومي منطقه يک شهرداري قزوين؛ فدايي فر افزود: بافت‌هاي فرسوده و تاريخي هر کدام ضوابط خاص خود را دارند و بافت فرسوده هر شهر به تصويب کميسيون ماده5 و شورايعالي شهرسازي رسيده است.
مديرمنطقه يک شهرداري قزوين با اشاره به سياست هاي دولت در احياي بافت فرسوده تصريح کرد: دولت با اعطاي امتيازاتي به شهروندان مستقر در بافت فرسوده به دنبال آن است که اين بافت احيا و بازسازي شود.
وي با تاکيد بر اينکه دستگاه‌هاي خدمات رسان در ارايه خدمات به شهروندان در بافت فرسوده با مشکلاتي روبرو هستند، بيان کرد: در صورت وقوع زلزله و بلاياي طبيعي ديگر، آتش نشاني و اورژانس و امداد ونجات را دچار مشکل خواهد کرد که شاهد خسارت هاي جبران ناپذيري خواهيم بود.
فدايي فر با بيان اينکه وجود بافت تاريخي باعث شده است تا بازسازي و احيا بافت به کندي صورت گيرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه بازسازي بافت فرسوده منوط به رعايت ضوابط ميراث فرهنگي در رعايت حريم بافت تاريخي مي‌باشد محدوديت هايي را به لحاظ بازده اقتصادي و عدم ارزش افزوده براي شهروندان ايجاد کرده است.
وي اضافه کرد: اين محدوديت ها باعث شده است که شهروندان استقبال چنداني از بازسازي و احيا بافت فرسوده در محدوده منطقه يک نداشته باشند که با توجه به اين موضوع در آينده اي نزديک از بافت تاريخي وفرسوده شهر خرابه هايي باقي نخواهد ماند.
مدير منطقه يک شهرداري قزوين اعلام کرد: شهرداري وشرکت عمران مسکن سازان هر کدام وظايف خاص خود را در بافت فرسوده دارند و نمي توانند به تنهايي يا با هم نسبت به بازسازي واحيا بافت فرسوده اقدام کنند.
فدايي فر يادآور شد: شهروندان فقط به موقعيت اقتصادي پلاک مورد نظر خود توجه مي کنند وبا توجه به انطباق بافت هاي فرسوده وتاريخي شهرداري نيازمند مشارکت مردم در احياي اين بافت مي باشد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط