شنبه ۱۳۹۳/۰۷/۰۵

تندگويان، عضو شوراي شهر تهران:

مسوولان هميشه خودشان را بدهکار مردم بدانند

شهيد تندگويان هميشه مي‌گفت وقتي مسئولان مي‌خواهند گزارش عملکرد خود را ارائه بدهند بايد با اقداماتي که قرار بود براي مردم انجام بدهند و کارهايي که اجرا کردند، مقايسه کنند تا خودشان را مديون و بدهکار اين مردم بدانند.

 

محمدمهدي تندگويان، فرزند شهيد محمد جواد تندگويان و عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت: شهيد تندگويان هميشه مي‌گفت وقتي مسئولان مي‌خواهند گزارش عملکرد خود را ارائه بدهند بايد با اقداماتي که قرار بود براي مردم انجام بدهند و کارهايي که اجرا کردند، مقايسه کنند تا خودشان را مديون و بدهکار اين مردم بدانند.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ تندگويان در مراسم تجليل از رزمندگان و ايثارگران شهرداري قزوين با اشاره به اينکه مسئولان در هنگام گزارش عملکرد خودشان، اقدامات امروز خود را با اوايل انقلاب اسلامي و قبل از انقلاب اسلامي مقايسه مي‌کنند، بيان کرد: اين مقايسه درستي نيست چراکه نظام شاهنشاهي بر محور باطلي بنا شده بود ولي کشور ما براساس ارزش‌هاي انقلاب اسلامي پايه‌گذاري شده است.
وي گفت: مسوولان بايد در انتقال ارزش‌هاي هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز و آينده تلاش کنند و در جمع آوري خاطرات رزمندگان اقدامات موثرتري انجام دهند.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تاکيد بر اينکه خاطرات رزمندگان و شهدا بايد جمع آوري شود و از طريق فيلم و کتاب به نسل امروز و آينده انتقال داد، افزود: رزمندگان هم بايد در کنار مسوولان در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه بدون اينکه دنبال پاداشي باشند تلاش کنند.
تندگويان ادامه داد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بدون اينکه منتظر پاداشي باشند براي خدمت به کشور مبارزه مي کردند و اين فرهنگ بايد نهادينه شود.
وي اظهار کرد: براي جامعه ما سخت است که بشنوم برخي از همين رزمندگان ديگر روحيه ايثار و گذشت را ندارند و حتي مي‌شنويم که رزمنده هشت سال دفاع مقدس اکنون در کشور اختلاس هاي بزرگ کرده است.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران تصريح کرد: با اقدامات فرهنگي موثر بايد فرهنگ ايثار و گذشت در جامعه حفظ شود و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همچنان مثل گذشته به کشور خدمت کنند.
تندگويان با اظهار گلايه از عملکرد برخي از مسوولان در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و کوتاهي در اين زمينه گفت: بعد از گذشت 30 سال هنوز شهداي هشت سال دفاع مقدس به جوانان به درستي معرفي نشده است و جوانان کمتر با زندگي شهدا و واقعيت هاي جنگ آشنا هستند.
وي بيان کرد: فرزندان شهدا و رزمندگان بايد توانمندي‌هاي‌شان را به جامعه نشان دهند و با نشان دادن اين توانمندي ها بايد طرز فکر جامعه را نسبت به خانواده هاي ايثارگران تغيير دهند و توانمندهاي اين فرزندان به استفاده از سهميه ها برچسب زده نشود.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران اضافه کرد: رزمندگان، ايثارگران و فرزندان شاهد و ايثارگر با بهره‌گيري از توانمندي‌هاي و ارائه طرح‌ها و ايده ها بايد فرهنگ هشت سال دفاع مقدس را به جوانان امروز منتقل کنند.
تندگويان تصريح کرد: بايد با توليد فيلم و کتاب بيشتر از گذشته از ارزش هاي هشت سال دفاع مقدس حفظ و پاسداري کرد.
وي گفت: انتقال فرهنگ ايثار و شهادت مختص هفته دفاع مقدس نيست و بايد در طي سال متداوم باشد و در اين هفته بايد عملکرد سالانه خود را در اين زمينه ارائه دهيم.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينکه همه کشورهاي دنيا از عراق در مبارزه با ايران حمايت مي‌کردند، عنوان کرد: رزمندگان اسلام ما در هشت سال دفاع مقدس در برابر همه کشورهاي دنيا که مجهز به بهترين امکانات نظامي بودند، ايستادگي کردند و توانستند در اين جنگ نابرابر دشمنان را به زانو درآورند.
تندگويان با بيان اينکه هفته دفاع مقدس يادآور رشادت‌ها و دلاورمردي‌هاي رزمندگان و شهدا در جنگ تحميلي است، گفت: اين يادآوري‌ها تلنگري به ما است تا ما ميراث‌دار ارزش‌هاي دفاع مقدس باشيم و از آن‌ها غفلت نکنيم.
وي بيان کرد: مديريت شهري هم مي‌تواند با اقدامات فرهنگي در ترويج فرهنگ و ايثار در حفظ و پاسداري ارزش‌هاي دفاع مقدس تلاش کند.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران اظهار کرد: بسيج مديريت شهري مي تواند در زمينه هاي مختلف فرهنگ سازي کند و بايد در مسائل شهري نيز فعال تر باشد.
وي بيان کرد: بسيج شهرداري بايد در زمينه‌هاي تفکيک زباله‌ تر از خشک، پرداخت عوارض و ... وارد شود و با اقدامات فرهنگي بين شهروندان و مسوولان شهري همدلي و وحدت ايجاد کند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط