شنبه ۱۳۹۳/۰۷/۱۲

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

پايان طرح آموزش چهره به چهره تفکيک زباله از مبدا در قزوين

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از اتمام عمليات اجرايي طرح بازآموزي تفکيک در مبداء و نحوه صحيح جداسازي پسماند خشک از تر در سطح اداره تنظيف شماره 1خبر داد.

 

مجتبي منتظري، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: پس از اتمام آموزش و کد گذاري مخازن تفکيک در سطح ادارات تنظيف و جمع آوري 1،3،4،5  اجراي  اين طرح در سطح اداره تنظيف شماره 6 آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛منتظري افزود: شهر قزوين به عنوان مرکز استان روزانه با توليد بيش از 320 تن زباله روبروست و موضوعي که هر چند در ابتدا معضلي جدي بشمار مي رود اما در صورت مديريت درست مي تواند به منبع درآمدي ارزشمند براي شهر تبديل شود.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در ادامه با اشاره به لزوم فرهنگ سازي و نهادينه کردن موازين صحيح تفکيک زباله از مبدا به عنوان وظيفه اصلي سازمان مديريت پسماند اظهار کرد: از سال 91 تاکنون اقدامات خوبي در اين خصوص صورت گرفته که توزيع بسته هاي فرهنگي و آموزش چهره به چهره شهروندان درمنازل و مجتمع هاي مسکوني ازجمله آنهاست.
وي گفت: اجراي طرح تفکيک زباله از مبدأ باعث مي‌شود که زباله بدون اينکه وارد محيط زيست شود در مبدأ تفکيک شده و زباله تر به کارخانه هاي کمپوست (کود آلي) هدايت شده و تبديل به کود آلي شود که اين نوع کود بهترين کود براي کشاورزي محسوب مي شود و زباله هاي خشک به کارخانجات بازيافتي انتقال و طي پروسه اي به چرخه مواد بازمي گردند.
وي توزيع هفتگي  کيسه هاي زباله خشک توسط شرکت پرچم داران به عنوان طرف اين قرارداد را از ديگر اقدامات انجام شده در اين زمينه اعلام و تصريح کرد: ارائه بسته هاي فرهنگي و جمع آوري هفته اي يک بار زباله هاي تفکيک شده در منازل و مجتمع ها و کاغذ باطله از مدارس، دانشگاه ها و شرکت هاي خصوصي و دولتي به صورت رايگان با هدف تفکيک زباله و نيز تهيه و توزيع کيسه هاي زباله خودرو از ديگر اقدامات صورت گرفته توسط سازمان مديريت پسماند بشمار مي روند.
منتظري با اشاره به اينکه اجراي طرح تفکيک از مبدا زباله‌هاي خشک نقش بسزايي در ساماندهي زباله‌ها و زيباسازي شهري به لحاظ بصري دارد، خاطرنشان کرد: با اجراي طرح تفکيک از مبدا زباله بخش زيادي از هزينه هاي جمع آوري و ساماندهي زباله‌ها کاهش مي يابد.
منتظري در ادامه سخانش  گفت: ارتقاي سطح فرهنگ و آموزش‌هاي عمومي در ارتباط با توليد، دفع مواد زائد و ترويج روحيه صرفه‌جويي، بهبود شرايط بهداشتي، کاهش آلودگي‌هاي ناشي از توليد زباله و حفظ محيط زيست و بهينه‌سازي شيوه‌هاي جمع‌آوري و حمل و نقل مواد زائد و نظافت شهر از مهم‌ترين مزاياي اجراي طرح تفکيک از مبدا است.

وي در پايان اظهار کرد:سطح اداره تنظيف شماره يک شامل خيابانهاي تهران قديم ،سپه (ضلع شرقي)،طالقاني ،بلوار آيت اله خامنه اي ،بلوار خرمشهر ،محمديه ،بلاغي و... مي باشد که به طور کامل بازآموزي و کدگذاري شدند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط