دوشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۱۴

شفيعي، مدير عامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين:

نردبان بلندمرتبه به زودي به امکانات سازمان آتش نشاني قزوين اضافه مي‌شود

نردبان بلندمرتبه تا دو ماه آينده به امکانات سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين اضافه مي‌شود.

 

سيد علي شفيعي، مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: نردبان بلندمرتبه تا دو ماه آينده به امکانات سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين اضافه مي‌شود.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛سيد علي شفيعي که در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي گفت، افزود: امکانات اين سازمان مطابق استانداردهاي جهاني و در بروز حوادث قابل دسترسي است، اما در برخي موارد ديگر نيز تجهيزاتي مانند نردبان بلند مرتبه ندارد که اين سازمان در تامين آن، پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهد، تا بتواند بر اساس قراردادي که با ترکيه بسته، اين نردبان را وارد کند که فکر مي‌کنم تا دو ماه آينده اين نردبان نيز به امکانات اين آتش‌نشاني اضافه شود.
وي بيان کرد: اکنون نردبان موجود در سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در بروز حادثه تا 10 طبقه را جواب مي‌دهد اما با ورود نردبان بلند مرتبه تا 20 طبقه نيز مي‌توانيم پاسخ بدهيم.
مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با بيان اينکه اين سازمان سالانه به طور متوسط 3 هزار عمليات امداد و نجات را انجام مي‌دهد، گفت: سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين 17 ايستگاه فعال و يک ايستگاه نيز در حال بهره‌برداري دارد و تجهيزات آن مطلوب و به روز است.
شفيعي ادامه داد: آتش‌نشانان قزوين در عمليات ورزشي که در کشور انجام داده‌اند داراي رتبه هاي يکم تا سوم هستند و در اين زمينه از کلان شهرها نيز جلوتر هستند.
اين مقام مسوول اضافه کرد: با اقداماتي که در سال‌هاي گذشته انجام  شده است اين سازمان از نظر نيروي انساني، تجهيزات و آموزش‌هاي مستمر در کشور جايگاه مطلوبي دارد.
وي گفت: بر اساس استاندارد جهاني حضور نيروهاي آتش‌نشاني در محل حادثه سه تا پنج دقيقه است که نيروهاي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با توجه به برنامه‌ريزي‌ها انجام داده تلاش مي‌کنند تا در اين بازه زماني به محل حادثه برسند.
شفيعي اظهار کرد: طبق استانداردهاي جهاني بايد براي 50 هزار نفر در شهر يک ايستگاه آتش‌نشاني راه‌اندازي شود، که ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني مجهز به خودروها و تجهيزات لازم، در قزوين با توجه به اين موضوع و بافت شهري جانمايي شده است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين افزود: در هر ايستگاه نيز با توجه به ازدحام جمعيت آتش‌نشانان مستقر شده است که ايستگاه‌هايي از جمله مولوي و شريف‌آباد به نسبت ساير ايستگاه‌ها، نيروهاي مستقر شده در آن زياد است.
 
اين مقام مسوول ادامه داد: همچنين بايد بگويم، نيروهاي آتش نشاني از زمان جذب به اين سازمان آموزش‌هاي لازم را مي‌بينند و اين آموزش‌ها پايان ندارد چراکه بايد متناسب با پيشرفت تکنولوژي آموزش ببينند تا در بروز حادثه آماده‌باش باشند.
وي گفت: ايمني شهر قزوين با کاهش عوامل ايجاد حريق با افزايش سطح دانش عمومي، وجود تجهيزات مناسب، آمادگي عملياتي واحدهاي اطفا و کنترل و نظارت بر ايمني فضاهاي شهري ارتباط مستقيم داشته و همچنين ايمني در شهر زماني پديد مي‌آيد که واحدهاي آتش‌نشاني از توانايي و تجهيزات کافي، برنامه‌ريزي و ساماندهي مناسب برخوردار باشند.
شفيعي افزود: سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين علي‌رغم مشکلات موجود، حداکثر تلاش و توان خود را براي تحقق اين مهم به کار بسته و برنامه‌هاي خود را به گونه‌اي تنظيم مي‌کند که بتواند علاوه بر انجام وظايف و مسئوليت‌هايي که بر عهده دارد جلب مشارکت عمومي و افزايش آگاهي، مردم را به سوي ايمني بيشتر سوق دهد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط