یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد؛

برای توسعه گردشگری قزوین نیازمند ساخت سریال و تولید مستند هستیم

ساخت سریال و مستند و پخش آن از طریق فضای تلویزیون و صداو سیما می تواند در توسعه گردشگری و تقویت صنعت توریسم قزوین موثر باشد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون در سخنانی با بیان اهمیت استفاده از فضای رسانه و تلویزیون برای توسعه گردشگری قزوین اظهار کرد: ساخت مستندها و فیلم هایی از طبیعت، حیات وحش، تاریخ، تمدن، فرهنگ و آداب و رسوم قزوین كمك شایانی در شناساندن استان  و ایجاد شور و اشتیاق گردشگران خارجی و داخلی  می کند.
 
وی افزود: یکی از محورهای مهم در برنامه پنج ساله سوم شهرداری رویکرد گردشگری و توجه به این مساله بود و لذا ضرورت دارد تا تاریخ فراموش شده قزوین در همه بخش ها را احیا نماییم .
 
اللهیاری با بیان اینکه باید در این دوره از شورا حرف تازه ای برای گفتن داشته باشیم خاطر نشان کرد: در این راستا تاکنون چندین جلسه برای تولید مستند ایرانگرد با آقای جواد قارایی  و ساخت سریال با کارگردان مطرح سریال "نون خ" داشته ایم  که بتوانیم اتفاقات خوبی را دراین حوزه رقم بزنیم.
 
وی تاکید کرد: درصورت تحقق و عملیاتی شدن تولید مستند وفیلم می توانیم درآینده ای نزدیک تاثیر گذاری آن ها را در توسعه و رونق صنعت توریسم و گردشگری ببینیم .
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین دربخش دیگری از این جلسه که به بررسی لوایح شهرداری قزوین اختصاص داشت پیرامون مساعدت شهرداری برای خرید سیستم صوتی مسیر راهپیمایی گفت: شهروندان بسیاری از وضعیت سیستم صوتی در مسیر راهپیمایی در مناسبتهای ملی ومذهبی نارضایتی داشتند لذا لایحه مساعد یک و نیم میلیارد تومانی شهرداری برای خرید سیستم صوتی با کیفیت به شورا ارایه شد که با آن موافقت صورت گرفت .
 
اللهیاری همچنین در ابتدای سخنانش در این جلسه یاد وخاطره شهدای عملیات کربلای چهار را که رزمندگان استان قزوین در آن نقش بسزایی داشتند را گرامی داشت  و خواستار توجه به برگزاری یادواره شهدا و پاسداشت خاطرات و یاد شهدا و بازگویی عملیاتهای مختلف دوران دفاع مقدس شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط