یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

ساخت مستند" ایرانگرد "در قزوین

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح شهرداری قزوین موضوع ساخت مستند "ایرانگرد" به روایتگری جواد قارایی و به منظور توسعه و رونق گردشگری قزوین را مطرح و مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی ،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی و با هدف بررسی لوایح و نامه های واصله در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه،موضوع ساخت مستند" ایرانگرد "با روایت جواد قارایی و با محوریت ساخت مستندهای روایی از جاذبه های گردشگری استان قزوین که شامل جاذبه های تاریخی طبیعی، فرهنگی، مردم شناسی، صنایع دستی و جاذبه های نوین، دستاوردهای ملی و اقتصادی فرصت‌های سرمایه گذاری، کارآفرینی و توانمندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این گزارش می افزاید ؛ پیش قرار داد این مستند در این جلسه با حضور رؤسای سازمانهای فرهنگی و ورزشی و زیباسازی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا طرح این موضوع توسط اعضای شورا در صحن شورا تهیه و برای تدوین لایحه یه شهرداری ارایه گردد.

در ادامه ،لایحه شهرداری پیرامون درخواست هیات رزمندگان اسلام قزوین مبنی بر تامین هزینه های برنامه فرهنگی و مذهبی در ایام محرم و صفر و موکب احباب الرضا (ع) مورد بررسی قرار گرفت و برای تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

همچنین در ادامه جلسه جزییات لایحه شهرداری قزوین مبنی بر مساعدت برای خرید سیستم صوتی مسیر راهپیمایی قزوین به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت و با کلیات موضوع موافقت شد و مقرر گردید سازمان فرهنگی ورزشی برای مذاکره بیشتر جهت برآورد دقیق خرید سیستم صوتی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اقدام نماید.

همچنین در بخش دیگر این جلسه با توجه به مناسبتهای ملی و مذهبی در ایام پیش رو از جمله روز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر،سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، روز پدر و جشن نیمه شعبان ،رؤسای سازمانهای فرهنگی ورزشی و زیباسازی به بیان اقدامات و برنامه های خود پرداختند‌.

‌گفتنی است؛اعضای کمیسیون نیز بر لزوم توجه به برنامه ریزی مدیریت شهری برای برگزاری جشن بزرگ فاخر و خیابانی با حضور حداکثری شهروندان در مناسبت نیمه شعبان و سایر مناسبت‌ها تاکید نمودند.

همچنین توجه به برنامه های پاسداشت یاد و خاطره شهدا و عملیات‌های رزمندگان قزوینی از جمله عملیات کربلای چهار در دوران دفاع مقدس از دیگر مواردی بود که در این جلسه از سوی رئیس کمیسیون فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت.

بررسی نامه های واصله به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامي شهر قزوین پایان بخش این جلسه بود .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط