سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۵

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین :

لزوم سرمایه گذاری در احداث مجتمع پزشکان در قزوین /بسته های تشویقی باعث تسهیل در روند سرمایه گذاری می شود

تدوین و اجرای بسته های تشویقی برای پروژه های سرمایه گذاری و مشارکتی باعث تسهیل در روند سرمایه گذاری و رونق ساخت و ساز درقزوین می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،ولی چگینی رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کاربررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد با بیان این مطلب  اظهار کرد: از ابتدای شورای ششم اعضای شورا در سخنان خود خواستار تسهیل در امور سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران و اعطای بسته های تشویقی شدند و  لایحه ارایه بسته های تشویقی برای سرمایه گذاری در  پروژه های مشارکتی فرصت خوبی برای تحقق این مطالبات خواهد بود.
 
وی ادامه داد: ضرورت دارد تا در پروژه های سرمایه گذاری همیشه به دنبال انتفاع شهرداری نباشیم بلکه باید نفع شهر و شهروندان را در اجرای پروژه ها درنظر بگیریم ؛کاری که در برخی کلان شهرها مانند تبریز اجرا می شود.

وی تاکید کرد: باید انتفاع شهر و شهروندان را در اجرای پروژه های سرمایه گذاري در نظر بگیریم، همچنان که خیلی از پروژه های سرمایه گذاري در کلانشهرهایی مانند تبریز و مشهد طی بازدیدی که به‌ اتفاق همکاران شورا داشتیم ،دیدیم که آنها چگونه در اغلب پروژه ها ، جهت رفاه حال شهروندان در ایجاد یک خدمت به مردم حتی از منفعت شهرداری چشم پوشی کرده بودند.

چگینی، با اشاره به تجربیات موفق کلان شهرها در خصوص بسته های تشویقی به سرمایه گذاران خاطر نشان کرد: درست در همین نقطه فرق بین شهرهای موفق و ما مشخص می‌شود و می‌بینیم یکی از عوامل مهم موفقیت در حوزه سرمایه گذاری در این شهرها عدم تنگ نظری و کم بینی نسبت به سرمایه گذار است و متاسفانه این مسئله امروز یکی آفت های فکری است که در شهر ما حکم فرماست.
 
وی تاکیدکرد: اگر این اتفاق و تغییر رویکرد در امور سرمایه گذاری رخ ندهد ،شهر متضرر خواهد شد. باید صرف انتفاع شهرداری از پروژه ها را کنار بگذاریم.
 
چگینی همچنین در بخش دیگری از سخنانش خواستار احداث مجتمع پزشکان شد و اظهار کرد: به سازمان سرمایه گذاری تاکید کرده ام که به دنبال احداث یک مجتمع پزشکان باشد چرا که بخش عمده مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر قزوین به دلیل وجود پزشکان محترمی است که‌ در این محدوه مطب دارند و ارائه خدمت می‌کنند.

به گفته وی، ما برای رهایی از ترافیک هسته مرکزی شهر  و برای رفع این مشکل و سهولت در تردد شهروندان ضرورت دارد تا در یک نقطه ای از شهر بر اساس مطالعات کارشناسی،تخصصی و ترافیکی درست که حداقل تا ۵۰ سال آینده از نظر ترافیکی و تامین پارکینگ آن مشکلی نداشته باشد مجتمع پزشکان احداث نماییم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد؛می بایست  این مجتمع پزشکان درحوزه های تخصصی و فوق تخصصی و مراکز آزمایشگاهی، رادیولوژی، سونوگرافی و دیگر خدمات پزشکی در طبقات مختلف احداث شود تا هم مشکل ترافیک و هم دسترسی شهروندان و کسانی که از شهرها و روستاهای اطراف به پزشک مراجعه می‌کنند را بر طرف نماید.
 
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم با یک کار مطالعاتی و دقیق در این حوزه سرمایه گذاری کنیم برای آینده شهر قدم مثبتی برداشته ایم و خدمت بزرگ و ماندگار برای شهروندان و هم استانی های بزرگوار   انجام داده ایم.
 
رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهرقزوین همچنین درابتدای سخنانش در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسب شهادت سردار مدافع حرم شهید رضی موسوی،  یاد و خاطره این  سردار رشید اسلام را گرامی داشت و بر روح بلند همه شهدای مدافع حرم درود فرستاد .

وی همچنین با ابراز تأسف از سانحه تصادف برای پاکبان شریف و زحمتکش سازمان پسماند شهرداری قزوین و عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم خواستار پیگیری این اتفاق ناگوار توسط شهرداری شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط